Krajowy ranking UEFA 2013
Uwaga! Jest już dostępny Krajowy ranking UEFA 2014.
Krajowy ranking UEFA uwzględniający wyniki rozgrywek w obecnym sezonie 2012/2013. Na podstawie tego rankingu będzie ustalany podział miejsc w pucharach w sezonie 2014/2015. (ostatnia aktualizacja : 26 maja 2013, 11:00). Krajowy ranking UEFA za sezon 2011/2012 znajduje się w poście Krajowy ranking UEFA 2012. Zapraszam również do zapoznania się z postem Zasady obliczania rankingu UEFA oraz komentarzami pod artykułem.
[ad#fblike]
# | Kraj | 08/09 | 09/10 | 10/11 | 11/12 | 12/13 | Współczynnik | Drużyn |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Hiszpania | 13.312 | 17.928 | 18.214 | 20.857 | 17.714 | 88.025 | 7 |
2 | Anglia | 15.000 | 17.928 | 18.357 | 15.250 | 16.428 | 82.963 | 7 |
3 | Niemcy | 12.687 | 18.083 | 15.666 | 15.250 | 17.928 | 79.614 | 7 |
4 | Włochy | 11.375 | 15.428 | 11.571 | 11.357 | 14.416 | 64.147 | 6 |
5 | Portugalia | 6.785 | 10.000 | 18.800 | 11.833 | 11.750 | 59.168 | 6 |
6 | Francja | 11.000 | 15.000 | 10.750 | 10.500 | 11.750 | 59.000 | 6 |
7 | Ukraina | 16.625 | 5.800 | 10.083 | 7.750 | 9.500 | 49.758 | 6 |
8 | Rosja | 9.750 | 6.166 | 10.916 | 9.750 | 9.750 | 46.332 | 6 |
9 | Holandia | 6.333 | 9.416 | 11.166 | 13.600 | 4.214 | 44.729 | 7 |
10 | Turcja | 7.000 | 7.600 | 4.600 | 5.100 | 10.200 | 34.500 | 5 |
11 | Belgia | 4.500 | 8.700 | 4.600 | 10.100 | 6.500 | 34.400 | 5 |
12 | Grecja | 6.500 | 7.900 | 7.600 | 7.600 | 4.400 | 34.000 | 5 |
13 | Szwajcaria | 2.900 | 5.750 | 5.900 | 6.000 | 8.375 | 28.925 | 4 |
14 | Cypr | 6.333 | 4.250 | 3.125 | 9.125 | 4.000 | 26.833 | 4 |
15 | Dania | 8.200 | 4.400 | 6.700 | 3.100 | 3.300 | 25.700 | 5 |
16 | Austria | 2.250 | 9.375 | 4.375 | 7.125 | 2.250 | 25.375 | 4 |
17 | Czechy | 2.375 | 4.100 | 3.500 | 5.250 | 8.500 | 23.725 | 4 |
18 | Rumunia | 2.642 | 6.083 | 3.166 | 4.333 | 6.800 | 23.024 | 5 |
19 | Izrael | 1.750 | 7.250 | 4.625 | 6.000 | 3.250 | 22.875 | 4 |
20 | Białoruś | 4.000 | 3.375 | 5.875 | 3.125 | 4.500 | 20.875 | 4 |
21 | Polska | 5.000 | 2.125 | 4.500 | 6.625 | 2.500 | 20.750 | 4 |
22 | Chorwacja | 4.333 | 3.000 | 4.125 | 3.750 | 4.375 | 19.583 | 4 |
23 | Szwecja | 2.500 | 2.500 | 2.600 | 2.900 | 5.125 | 15.625 | 4 |
24 | Szkocja | 1.875 | 2.666 | 3.600 | 2.750 | 4.300 | 15.191 | 5 |
25 | Serbia | 3.000 | 3.000 | 3.500 | 2.125 | 3.000 | 14.625 | 4 |
26 | Słowacja | 4.833 | 2.500 | 3.000 | 2.375 | 1.500 | 14.208 | 4 |
27 | Norwegia | 2.500 | 2.100 | 2.375 | 2.300 | 4.900 | 14.175 | 5 |
28 | Bułgaria | 2.250 | 3.125 | 4.625 | 1.500 | 0.750 | 12.250 | 4 |
29 | Wegry | 1.000 | 2.750 | 2.750 | 2.250 | 3.000 | 11.750 | 4 |
30 | Słowenia | 1.333 | 1.375 | 1.500 | 2.250 | 3.250 | 9.708 | 4 |
31 | Gruzja | 1.166 | 1.750 | 1.875 | 2.875 | 1.500 | 9.166 | 4 |
32 | Azerbejdżan | 0.666 | 1.500 | 2.000 | 1.375 | 3.000 | 8.541 | 4 |
33 | Finlandia | 1.833 | 1.375 | 1.800 | 1.500 | 2.000 | 8.508 | 5 |
34 | Bosnia i Hercegowina | 1.833 | 1.750 | 1.875 | 1.125 | 1.250 | 7.833 | 4 |
35 | Mołdawia | 0.666 | 2.125 | 2.125 | 0.500 | 2.250 | 7.666 | 4 |
36 | Irlandia | 2.500 | 1.375 | 1.000 | 1.500 | 1.000 | 7.375 | 4 |
37 | Litwa | 2.500 | 1.250 | 0.625 | 1.000 | 1.125 | 6.500 | 4 |
38 | Kazachstan | 0.833 | 1.250 | 0.875 | 1.625 | 1.375 | 5.958 | 4 |
39 | Łotwa | 1.166 | 2.250 | 0.500 | 0.625 | 1.250 | 5.791 | 4 |
40 | Islandia | 1.166 | 1.250 | 0.375 | 1.375 | 1.250 | 5.416 | 4 |
41 | Czarnogóra | 0.500 | 1.125 | 1.750 | 0.500 | 1.375 | 5.250 | 4 |
42 | Macedonia | 0.500 | 0.500 | 1.375 | 1.625 | 1.250 | 5.250 | 4 |
43 | Albania | 0.666 | 1.000 | 0.875 | 0.875 | 0.750 | 4.166 | 4 |
44 | Malta | 0.000 | 0.750 | 1.500 | 0.833 | 0.875 | 3.958 | 4 |
45 | Liechtenstein | 0.000 | 1.000 | 0.500 | 2.000 | 0.000 | 3.500 | 1 |
46 | Luksemburg | 0.000 | 0.250 | 0.625 | 1.125 | 1.375 | 3.375 | 4 |
47 | Irlandia Północna | 0.333 | 0.125 | 1.125 | 0.500 | 1.000 | 3.083 | 4 |
48 | Walia | 0.333 | 0.250 | 0.875 | 0.625 | 0.500 | 2.583 | 4 |
49 | Estonia | 0.333 | 0.875 | 0.250 | 0.375 | 0.375 | 2.208 | 4 |
50 | Armenia | 0.000 | 0.500 | 0.250 | 0.125 | 0.875 | 1.750 | 4 |
51 | Wyspy Owcze | 0.333 | 0.000 | 0.250 | 0.500 | 0.500 | 1.583 | 4 |
52 | San Marino | 0.000 | 0.500 | 0.166 | 0.000 | 0.000 | 0.666 | 3 |
53 | Andora | 0.000 | 0.500 | 0.000 | 0.000 | 0.000 | 0.500 | 3 |
Ranking uwzględnia wyniki osiągane w europejskich pucharach w obecnym sezonie 2012/2013. Wartość w kolumnie „Drużyn” oznacza, ile drużyn wciąż jest w grze w stosunku do liczby drużyn, które przystąpiły do rozgrywek pucharowych. Jeżeli ranking lub zasady jego obliczania są niejasne, zapraszam do zapoznania się z komentarzami poniżej – dużo wątpliwości zostało tam rozwianych. Jeśli to nie pomogło, warto zadać pytanie w komentarzu – na pewno nie przejdzie bez echa. |
|
[…] Krajowy ranking UEFA 2013 […]
[…] Krajowy ranking UEFA 2013 […]
Czy można już prosić o aktualny ranking na przyszły sezon czyli bez sezonu 08/09? W tym sezonie żadna polska drużyna nie zaczyna od pierwszej rundy, tak mi się wydaje, chyba, że jak wejdzie Piast.
UWAGA! Nowy ranking już jest na stronie – zapraszam: Krajowy ranking UEFA 2014
Liczy się ranking klubowy za sezon 2012/2013 . Co do reszty informacji – rankingi, rozstawienia, terminarze to będą an stronie w ciągu kilku dni.
mam pytanie-z którego roku liczy się ranking dla klubów do następnej edycji pucharów 2013\2014 czy podobnie jak to jest z rankingiem krajowym ogólnie z jakimi punktami rankingowymi wystartuja nasze druzyny
Witam wszystkich. Dlaczego przez miesiąc nikt nic nie napisał? Przeciż były półfinały LM (z naszymi), za parę dni finał LM ( z naszymi), kończy się sezon EKSTRAKLASY, a tu cisza na stronie. Znamy już przecież co najmniej 2 drużyny do pucharów (Legia, Lech), 2 kolejne prawie (Śląsk?, iast?), a tu nic. Ludzie odezwijcie się!!!!
@marzusz, już za kilka dni pojawi się rozpiska na nowy sezon 2013/2014. Cierpliwości 🙂
witam
prosimy o aktualizację, pozdrowionka
@laskorn, @Zgiko: faktycznie, rankingi nie były zaktualizowane. Już poprawiłem, pozdrawiam
w tabeli jest pare bledow, m.in. to ze rosja ma dalej jednego przedstawiciela w rozgrywkach, anglia 3, dlatego trudno powiedziec czy ranking jest aktualny, prosze o uzupelnienie aktualnych danych, pozdro
że wam tyle się chciało pisać
w przyszłym sezonie od której rundy eliminacje zacznie 3 drużyna ligi polskiej?
W przyszłym sezonie tj. 2013/14 wszystkie nasze drużyny zaczną od II rundy, zarówno w el LM jak i LE. pozdrawiam
Sorry, jednak zdobywca pucharu zacznie w III rundzie.
W następnym sezonie duże szanse jeśli utrzyma skład zrobi kilka wzmocnień i zdobędzie majstra Legia Warszawa. Zaś chciałbym aby zagrali jeszcze w el.LE :Lech, Śląsk i Polonia lub Wisła jeśli coś tam sie ruszy .Pozdro. Raczej utrzymamy 20 lokatę w rankingu.
Nie utrzymamy 20 lokaty. Białoruś zyska jeszcze do nas 1200pkt po obcięciu punktów za sezon 08/09. spadniemy na 21 miejsce i będziemy mieć jakiś ułamek przewagi nad Chorwacją. Odskoczą też od nas bardzo Rumunia i Czesi(dużo więcej punktów za sezon 09/10)nie mówiąc już o Izraelu czy Austrii które to po tym sezonie odjadą nam tak, że na parę lat możemy zapomnieć o ich przeskoczeniu. Realne na przyszły sezon to odzyskanie(utrzymanie)obecnego 20 miejsca ewentualnie powalczenie o 19 lokatę z Danią jeśli tej znowu słabo pójdzie.
hehe Anglicy zaraz spadną na 3 miejsce, ciekawe co wtedy będą mówić zjeby które uważają że Premier League jest lepsza od Primera Division
Zgadzam się z kibicem jeśli nasze kluby będą sprzedawać najlepszych to trudno będzie zagrać fazie grupowej Ligi Europy nie mówiąc już o Lidze Mistrzów a Naprawdę szkoda bo stadiony są nowe jak stadion Legi , Śląska , Lechii . Lecha , Wisły czy Zagłębia tylko drużyny muszą prezentować poziom Europejski
No i jest szansa na zmiany. Boniek prezesem PZPN oby to wróżyło lepsze czasy dla polskiej piłki.
witam wszyscy narzekają na poziom ligi na to jak prezentuje się w pucharach ale dopóki właściciele klubów będą ciągle sprzedawać najlepszych zawodników to o Lidze Mistrzów zapomnimy już nie na parę lat ale do czasu aż znajdzie się jakiś pasjonat futbolu który nie będzie patrzył na kase i zbuduje zespół na Ligę Mistrzów na przykład Zawisza Bydgoszcz ale to conajmniej za 7 lat o ile zmienią mentalność
OOO krzyś napisał dokładnie to co i ja myślę odnośnie naszej ligi z tym, że pozostawił bym nie 10 a 12 zespołów i dał play-off. Po sezonie wiosennym dolna szóstka gra o utrzymanie a górna o europejskie puchary. Tak naprawdę jednak to powinniśmy się przede wszystkim zatroszczyć o podniesienie poziomu tej ligi, ponieważ jak poziom znacząco wzrośnie to i jego naturalnym następstwem będzie wyższy współczynnik w rankingach.
Tak po za tym że rzeczywiście trudno kreślić kto miałby grać w pucharach (po za wspomnianą trójką), to jednak zawsze gwarantowany start w lidze mistrzów to dodatkowa kasa. A na przykład takiej drużynie jak łódzki widzew, który jest teraz wiceliderem za legią, bardzo by sie takowa przydała. Ale racja że póki nie będziemy mieli solidnych drużyn nie ma co sie napinać na wysokie miejce w rankingu. Tak swoją drogą chciałem powiedzieć że to jest chamstwo,że już nie można zobaczyć meczu reprezentacji w telewizji. 🙁 DO ADMINISTRATORA: Skoro nasi odpadli to nie wiem jak często będe tu zaglądał, żeby tylko popatrzeć czy nasi idą na dno. Pewnie jak zacznie sie nowy sezon to będe miał nadzieje że znów będziemy pierwsi w świecie. I wtedy myśle że napewno zajrze. Chciałem powiedzieć że robisz dobrą robote tym rankingiem. I że dzięki informacjom już wszystko wiem. A to że nie ma mąki do pieczenia chleba… TRZYJMAMY KCIUKI ŻE PRZYJDĄ LEPSZE DNI I ŻE TA CZOŁÓWKA LIGI KTÓRĄ MAMY TERAZ PRZYGOTUJE SIE SOLIDNIE DO PUCHARÓW I NIE OLEJE SPRAWY. POZDRAWIAM ADMINISTRATORA I WSZYSTKICH ZE STRONY 🙂
Powiało pesyzmizmem od Ciebie max… taki nasz los – kibiców w Polsce, za rok może będzie lepiej, gorzej już nie będzie, teraz można się spokojnie skupić na meczach reprezentacji, nie zawsze będą sukcesy, ale cóż.. takie życie:) Pozdrawiam i głowa do góry!
Dlaczego pesymizmem ? Zawsze trzymałem za naszych do końca. Nawet przy tym ostatnim meczu legii ( no może ze śląkiem było trudniej, gdy grali w 10 na niemieckiej ziemi ). Fakt, faktem że trudno żeby było jeszcze gorzej. Kończymy rozgrywki z wakacjami jak za najgorszych czasów. Chyba że nasi sie obrażą i wogóle nie wyjdą na boisko. Wtedy odpadniemy już w lipcu. Nie Admin. Jestem optymistą do samego końca. Powiedziałem że nasi będą szli na dno tabeli, tylko dlatego że jako jedyni z czołówki nie mamy już drużyn. Ale daleko nie spadniemy, a nawet jeśli troche to póki co nam to nie zaszkodzi. A nasze drużyny ( mam tu w szczególności na myśli LEGIE I WISŁE) na pewno jeszcze w przyszłości coś pokażą. To na razie. POZDRAWIAM
Wydaje mi się że na tą chwilę nie ma się co napalać na wysokie miejsca w rankingu, bo co nam to da? Będziemy mieć możliwość wystawienia 5 drużyn, czyli kogo? Jest Lech, Legia może Wisła i kto poza tym? kolejny Ruch czy śląsk którzy nie będą rozstawieni i dostaną baty od jakiejś przeciętnej drużyny w drugiej czy w trzeciej rundzie? Dodatkowo pięć drużyn to wszelkie zdobyte punkty dzielone przez pięć a nie jak teraz przez cztery. Wydaje mi się że dobrze byłoby gdyby w pierwszej trójce na koniec sezonu były trzy wymienione przezemnie drużyny, bo mają uzbieranych trochę punktów co zagwarantuje rozstawienie w trzeciej a może nawet czwartej rundzie i wtedy jest szansa na awans. Wydaje mi sie że poprawa jakości nastąpić może jeżeli ekstraklasę zreformuje się i ograniczy się do 10 klubów. Będą ciekawsze mecze ( bo mnie nie paraliżuje zapowiedź np. meczu Piasta z Bełchatowem, czy podbeskidzia z Pogonią, przy całym szacunku dla kibiców tych dróżyn)a więc widownia będzie większa i większe wpływy, będzie większa kasa dla klubów z transmisji bo do podziału będzie kasa na 10 a nie na 16 klubów, a wreszcie nieliczni utalentowani piłkarze zostaną skupieni w tych 10 klubach, a nie porozrzucani będą po 16. Poza tym trzeba było by aby liga grała systemem wiosna -jesień. Po jakie licho ligowcy mają grać w grudniu i lutym na śniegu, a w czerwcu czy w lipcu rozrywek nie ma? Pomogło by to na pewno w pierszych rundach europejskich pucharów bo bylbyśmy ograni, a tak ktoś zajął trzecie czy czwarte miejsce, zaczyna się nowy sezon i nagle zostaje źle przygotowany do sezonu, przez co dostaje baty w pucharach.
Pragnę zauważyć, że jest w naszym interesie abyśmy po tym sezonie spadli na 22 miejsce. Wtedy to nasze kluby zaczną wcześniej rywalizację w eliminacjach. To spora szansa aby zdobyć jakieś tam małe pkt do rankingu.
Przejrzyjcie tabelę rozstawień 🙂 Miejsca 18-20, miejsce 21 oraz miejsca 22-28.
Admin rozstrzygnij, kto ma rację. Moim zdaniem współczynnik 20,750 zostaje nam na sezon 11/12, natomiast w sezonie 12/13 startujemy ze współczynnikiem 15,750 i z miejsca najprawdopodobniej 22, ważne jednak ile punkcików uciułamy w następnym sezonie. Czy mam rację?
Współczynnik 20.750 to zdobycz naszej federacji na sezon 2012/2013, natomiast sezon 2013/2014 zaczynamy ze współczynnikiem 15,750 i faktycznie, jeżeli wyprzedzi nas Białoruś i Chorwacja – zaczniemy na 22 miejscu – tak jak pisze jargaj kilka komentarzy wyżej. Jednak wydaje mi się, że nie ma co się spinać o miejsca, bo właściwie bez różnicy czy jesteśmy na 18 , 22 czy 36 miejscu. Różnicę nam robi 15 miejsce i aby go osiągnąć musimy albo mieć kilka sezonów z dwoma drużynami przynajmniej w LE, albo jakiś przebojowy sezon z LM jak Szkoci czy Ukraińcy kilka lat temu. A może po prostu takie jest nasze miejsce w europejskiej piłce i faza grupowa LE to wszystko, na co nas stać.
Tak jak pisał wyżej sparhawk999 o polskim minimalizmie i braku chęci rozwijania się – tak to właśnie wygląda teraz, brak ambicji i chęci pokazania się w Europie. Tak jakby gra w pucharach była kulą u nogi i przeszkadzała w super wymagających rozgrywkach T-Mobile Ekstraklasy. A przecież my kibice potrzebujemy i chcemy sukcesów większych niż tylko w rodzimej lidze.
Pytanie do admina: Czy zostało doliczone 2 razy po 1,5pkt za odpadnięcie Legii i Śląska?
Punkty za odpadnięcie z poszczególnych rund przyznawane są w rankingu klubowym
Współczynnik 5,0 za sezon 08/09 odpada dopiero za rok i wtedy zaczniemy z nieco dalszej pozycji. Mam nadzieję, że coś się przez ten rok w Polskiej piłce zmieni. Nadzieja matką głupich, ale co nam pozostało.
🙂 pięknie i od przyszłego roku na 22 miejscu:) normalnie dnooooo!!
na 18 miejsce nie ma zadnych szans bo trzeba uwzglednic minus 5 pkt po obecnym sezonie
Odnośnie rankingu za następny rok, tj. 2013/2014 to już w tej chwili po ostatnich meczach, i odliczeniu sezonu 2008/2009, gdzie mieliśmy duży dorobek punktowy, spadliśmy z obecnej 18 pozycji na 20. Wyprzedzili nas Czesi i Rumuni. Na chwilę obecną ranking za przyszły rok przedstawia się następująco:
11 Greece 25.500 (gra jeszcze 2 zespoły)
12 Austria 22.625 (gra jeszcze 1 zespół)
13 Switzerland 20.275 (gra jeszcze 2 zespoły)
14 Israel 19.875 (gra jeszcze 2 zespoły)
15 Cyprus 19.750 (gra jeszcze 1 zespół)
16 Turkey 19.500 (gra jeszcze 2 zespoły)
17 Romania 16.582 (gra jeszcze 2 zespoły)
18 Denmark 16.100 (gra jeszcze 2 zespoły)
19 Czech Republic 15.850 (gra jeszcze 2 zespoły)
20 Poland 15.750 brak
21 Belarus 15.625 (gra jeszcze 1 zespół)
22 Croatia 15.000 (gra jeszcze 1 zespół)
23 Sweden 11.625 (gra jeszcze 2 zespoły)
Jednym słowem z państw walczących o bezpośredni awans do Ligi Mistrzów oraz o drugie miejsce w Lidze Mistrzów tylko my nie mamy już zespołów w rozgrywkach europejskich. Spadliśmy na 20 miejsce i są duże szanse, że wyprzedzą nas jeszcze Białoruś i Chorwacja, i będziemy w przyszłym roku startować z 22 pozycji. Ciekawe tylko jak daleko uciekną nam państwa, które w powyższym rankingu mają teraz po 15 – 16 pkt. a także te po 19 pkt, które zajmują miejsca na które chcemy wskoczyć. Niestety to co zostało wypracowane przez ostatnie lata w tym roku zostało roztrwonione. Przykre ale prawdziwe.
Ten sezon to dramat . Nawet nie ma ani jednej drużyny w fazie grupowej . Powinni zabronić zostanie mistrzem klubowi który nie ma rozstawienia w 3 rundzie eliminacji LM . W ten sposób mielibyśmy co roku przynajmniej jednego uczestnika fazy grupowej europejskich pucharów .
Jeszcze wczoraj nie wyobrażałem sobie, że Legia może nie awansować dalej i … przyjdzie nam czekać rok czasu na kolejne emocje, jak również, że pojawię się na tej stronce również za rok. Może nieco na siłę, ale jak się nie ma co się lubi to się lubi co się ma. Według moich wyliczeń Polska wcale nie musi stracić niezłej, jak na obecną formę naszych kopaczy 18 pozycję w rankingu, ponieważ:
Białoruś 1 zespół w LM musi zdobyć min. 5 pkt.
Chorwacja 1 zespół w LM musi zdobyć 6 pkt.
Rumunia 2 zespoły: 1 w LM + 1 w LE musi zdobyć 8 pkt.
Czechy 2 zespoły w LE musi zdobyć 11 pkt.
Pozostałe kraje raczej bez szans.
Bate Borysew jest w grupie z Bayernem M., Valencią i Lille
Dinamo Zagrzeb z Porto, D. Kijów i PSG
Cluj z Man. Utd., Braga i Galatasaray.
Myślę, że jest duża szansa na zachowanie tego niezłego 18 miejsca, pozostaje nam kibicowanie ich przeciwnikom.
Nie uwzględniłeś tego że odpadają każdemu z państw współczynniki za sezon 08/09 który my mieliśmy super. a w kolejnym dramat i za sezon 09/10 tracimy do każdego państwa za nami od 1 pkt do nawet 4(Rumunia). Białoruś nie musi zdobyć nawet punktu -przeskakuje nas, to samo Rumunia. Chorwatom i Czechom z pobieżnych moich wyliczeń wystarczą po 2 zwycięstwa i remis.
Pisałem że będzie dwucyfrowy wynik w dwumeczu z Hannoverem i proszę! Brawo Śląsk! Poziom godny mistrza Malty!(nie uwłaczając mistrzowi Malty). Legia w ostatnim sezonie straciła mistrza w najbardziej frajerski sposób jak długo kibicuje(jakoś od 94′). Wczoraj pokazała że wniosków żadnych z tego nie wyciągnęli. No i po zawodach. Po tym sezonie spadniemy na 22-23 miejsce i wrócimy do punktu wyjścia. Gasimy światło i do zobaczenia w lipcu przyszłego roku, kiedy znowu pełni naiwnej nadziei będziemy snuć nierealne wyliczenia i mrzonki.
Brawo dla autora strony za poziom o lata świetlny wyprzedzający poziom naszej piłki. Au revoir!
No i proszę jest dwucyfrówka. Nie wiem czy się śmiać czy płakać nad polską piłką…
a czego wy się spodziewaliście ja już po zakończeniu ostatniego sezonu wiedziałem że nie będzie żadnej polskiej drużyny w rozgrywkach grupowych ani ligi europejskiej ani tym bardziej ligi mistrzów gdzie Śląsk fuksiarsko zdobył mistrzostwo polski (jedyną nadzieję miałem w Legii) co świadczy o bardzo słabym poziomie polskiej ekstraklasy. Potem w gazetach piszą że drużyna z pierwszej ligi sensacyjnie odpadła z pucharu polski przegrywając z drużyną z okręgówki, jak takie drużyny amatorskie są w stanie stawić czoła rzekomo najlepszym drużyną w naszym kraju to o czym to świadczy. ŚMIECH NA SALI!!!
Megao jakiej lidze? Masz na myśli „ekstraklasę” w której nikt nie ma klasy a już na pewno nic nie jest „ekstra”. To jest najlepszy czas żeby cały ten szajs (PZPN) zrównać z ziemią i zacząć budować coś dobrego, ale do tego trzeba odwagi i właściwych ludzi na właściwym miejscu. Dawno nie było tak słabego sezonu. Jeszcze na dokładkę zostało nam oglądanie kolejnej kompromitacji Śląska bo Niemcy nie są narodem, który odpuszcza gdy ma już 5 bramkową zaliczkę.
To taka ironia była z mojej strony 😉
Wiadomo, że jest bajzel, nie tylko w piłce ale ogólnie w tym kraju. Ale to nie o tym dyskusja.
GUBI NAS MINIMALIZM,1;0 MIAŁO IM DAĆ AWANS—A WYSZŁA KICHA, A O LM TO ZAPOMNIJMY-POZOSTAJE NAM SPORADYCZNE GRYWANIE W LE 🙁
TRAGEDIA! LEGII JUŻ NIE MA. KOŃCZYMY PUCHARY Z WAKACJAMI…
Wszystkie zespoły mogą się skupić na lidze w tym roku 😀
A wiec byl bonus 🙂 za LE chyba tez jest bonus. Brawo Ljubo! swietny strzal teraz tylko bramka na 2:0 i jestesmy w LE, ale widac Norwedzy spokojniejsi przy pilce.
mam pytanko czy wspolczynnik Chorwacji 4,125 wynika tylko ze zdobytych pkt w meczach czy doliczono juz tzw. minimum ? Kurcze maja tylko 1 klub a ostatnio ciagle w LM, Polska powinna miec regularnie 1 w LM 1-2 w LE.
Chorwaci zdobyli do tej pory 16.5 pkt:
Dinamo Zagreb – 5.5 pkt + 4 pkt BONUS za fazę grupową LM
Slaven Koprivnica – 3 pkt
NK Osijek – 2 pkt
Hajduk Split – 2 pkt
Wystarczyłoby co sezon powtarzać osiągnięcie z zeszłego sezonu (Legia i Wisła w LE), a myślę, że wtedy faza grupowa dla Mistrza Polski byłaby niemal pewna
Kiedyś był zakaz wyjeżdżania za granicę piłkarzom, którzy nie ukończyli 30 lat. Liga była silna a za nią szła i reprezentacja. Dziś strach kibicować w europejskich pucharach naszym drużynom, bo gdyby przypadkiem taka zaszła daleko to w kolejnym sezonie wyprzeda jak zwykle wszystkich najlepszych piłkarzy. Wyobraźcie sobie gdyby taki Lewandowski, Błaszczykowski i inni reprezentanci kraju grali nadal w polskiej lidze jak silna by ona była (niezależnie od tego jaki klub w kraju by wybrali). Jak dużą ilość kibiców przyciągali by oni na stadion. Pod tym względem komuna dla polskiej piłki była czymś najlepszym co mogło ją spotkać. A dziś cóż – pozostaje trzymać jeden kciuk jutro za Legię i drugi w październiku za Bońka. Może dożyjemy lepszych czasów…
Bate Borysów i Dinamo Zagrzeb 2 rok z rzędu w LM… przy budżetach w przypadku Bate chyba 5x mniejszym niż ma Legia… można się załamać. Patrzę na skład repry z meczu z Estonią, zawodnicy z naprawdę mocnych klubów,z mocnych lig ,w których coś znaczą. I przegrywają z całkowitymi ogórkami, tyle ze takimi którym CHCE SIĘ WALCZYĆ. I to samo widać w przypadku naszych klubów, polski minimalizm i brak chęci do walki i rozwijania się.
Witajcie. Zanim sie obudzicie w związku z pucharami napisze coś o lidze. Nasza wielka trójka: LEGIA, WISŁA I LECH pokazała sie nieźle. Co prawda wisła tylko zremisowała, ale słyszałem plotke że Smuda przejmie wisłe, gdy jej nie bedzie szło, więc tak czy siak powinno być dobrze. (Swoją drogą cieszyłem sie gdy wybrali Smude na trenere reprezentacji. A po tym co pokazał ostatni wynik drużyny A, widać że mecze EURO nie były takie najgorsze. Oczywiście inna sprawa że wolałbym wyciągnąc takich zawodników którzy wygrali by z Hiszpanami.. No ale cóż… już po obiedzie) LECHIA na którą liczyłem jako tą czwartą drużyne, sie podniosła, ale oczywiście jeszcze sporo czasu. No i kogo tu jeszcze mamy… Jest WIDZEW. Choć trudno promować drużyne która zaciska pasa jak może, ale jednak spełnia jeden warunek. ŁÓDŹ jest trzecim miastem w Polsce (kiedyś pamiętam była jeszcze drugim, ale KRAKÓW ją wyprzedził) i na pewno kilka osób przyjdzie na stadion. Jednak jeśli znalazł by sie ktoś kto by wsparł widzew to czemu nie ? Tak czy inaczej najpierw zobaczymy co będzie w pucharach. Legia jako lider ekstraklasy powinna pójść na całość i roznieść Norwegów (albo przynajmiej przejść). A jeśli idzie o ŚLĄSK to usłyszał tyle krytyki – tutaj również – że życze mu wszystkiego najlepszego . pozdrawiam
ps Oczywiście, dodając do poprzedniego nie mówie że Michał Probierz sobie nie poradzi. DO MODERATORA ( jesli zagląda tu kiedy nasi nie grają). Czy zakładając teoretycznie, jeśli nasza druzyna dostała by sie do ćwierć finału , to 1 pkt bonusowy dzielony jest przez 4 ?
Tak, również punkty bonusowe są dzielone przez ilość drużyn z danej federacji, które przystąpiły do rozgrywek pucharowych. Poza tym max, zaglądam tu cały czas, nawet jak nie grają nasze drużyny, chociaż jeżeli czwartek będzie ostatnim dniem pucharowym naszych drużyn, to rankingi już nie będą takie ciekawe.
No cóż. Jeśli idzie o śląsk to bez przesady. Niektórzy mówili że dwu-cyfrOwke to on zaliczy już w pierwszym meczu, a jednak troche powalczył. Nie dobijał bym drużyny którą już dawno wszyscy skreślili. Jeszcze dodatkowo sędzia nie uznał prawidłowo zdobytej bramki dla śląska. Natomiast jeśli idzie o legie.. trudno mi sie wypowiedzieć bo jestem na etapie zmiany telewizji i na ten moment nie miałem orange sport, ale mam nadzieje że to nie były ostatnie punkty zdobyte dla nas do rankingu.. Pożyjemy zobaczymy. pozdr
Ech kompromitacji naszego „mistrza kraju” ciąg dalszy. 3:1 w plecy do przerwy. Chyba tą dwu-cyfrówkę w dwumeczu Śląsk zaliczy. Co do Legii pozostaje żal, że dali sobie wbić bramkę. Na naszą słabą „ekstra”klasę skład mają świetny, ale już w LE na średnią norweską drużynę jest za słaby. Przykre to a co gorsza nie widać perspektyw na lepsze jutro. Może się okazać, że ten remis Legii to nasze ostatnie punkty do rankingu w tym sezonie :(. Jakaś nadzieja w tym że może w październiku to Boniek a nie Lato będzie prezesem PZPN i coś tam zmieni, ale jak znów wybiorą Latę to się chyba wyprowadzę z tego „chorego” kraju 🙁
Hehehe – PRO to było dobre 🙂
Jeszcze jedno zwycięstwo i będziemy mieć całkowity współczynnik wyższy niż Hiszpania za ostatni sezon;)
Nasi nie grają w pucharach wiec nikt nic nie pisze toteż ja coś powiem. Wszyscy obstawiali jako pewnych pucharowiczów na przyszłość LEGIE, WISŁE I LECHA. Nawet nieźle wypadli w pierwszej kolejce. A jeśli idzie o czwartą drużyne? Lechia zawiodła. Pogoń wygrała wysoko ale po pierwszej kolejce nie ma co sądzić. A Polonia której miało nie być jest czwarta. Zobaczy sie z czasem. Na razie trzeba sprawdzić co pokażą nasze aktualne drużyny. pozdr
nadzeje z dobrymi wynikami w europie wiaze juz tylko z Legia ewentualnie Wisła ale raczej watpie ze zajmie premiowane miejsce w nasze skromnej lidze
Mysle, ze o miejsce w pucharach moze powalczyc w tym sezonie Zaglebie i Jaga, zobaczycie jeden z tych zespolow zajmie miejsce w 3 naszej ligi.
jakim sposobem finlandia ma 5 zespołów w pucharach
Są rózne opcje. Ale najpewniejsza jest taka że mają dodatkowe miejsce fair play. (inna opcja ale mało prawdopodobna że w zeszłym sezonie byli wyżej, ale to raczej nie). Ale szczególy muszą Ci powiedzieć dłużej tutaj przebywający . pozdr
na 100 % fair play, możesz to sprawdzić pod tym tematem :
” Podział miejsc w Lidze Europy UEFA 2012/13 ”
pozdrawiam
A ja sądzę iż obecnie w Polsce są 2 kluby mogące nawiązać walkę w europejskich pucharach, są to: legia i wisła. Gdyby Lech nie sprzedał połowy zespołu to bez problemu mógłby zagrać w fazie grupowej Ligi Europejskiej a tak idzie na samo dno i za rok nie zobaczymy go w europejskich pucharach bo w ekstraklasie będzie koło 8 miejsca. W europie mogą nas jeszcze reprezentować: zagłębie, lechia no i ruch. Ruch mimo wysokiej porażki nie pozbył się najlepszych ale się nawet wzmocnij i jak na Polskie realia jest dobrą ekipą. A śląsk to samo co lech idzie na dno i to z wielkim hukiem ( choć powalczy w 4 rundzie i odpadnie minimalnie). Te kluby które wymieniłem mają duże stadiony, unormowaną sytuację finansową i dobry skład 🙂
Napastnik Władimir Dwaliszwili zagra w Legii – taką informacje przeczytałem przed chwilą. Mam nadzieje że wyjdzie. Widać legia wzieła na serio gre w pucharach i sie wzmacnia, co nie zawsze występuje w naszych zespołach. Ale może to sie w końcu zmieni. pozdr
Dokładnie eRKA o to mi chodziło – by było rozstawienie oraz by grały najmocniejsze drużyny w Lidze. Słusznie zauważono, że Polska Liga jest za słaba na mnogość drużyn w pucharach i 4 w zupełności wystarczą skoro tak naprawdę są w stanie punktować 2-3.
Takie problemy napewno mają inne ligi na naszym poziomie (popatrzcie co dzieje się z Rumunią). Teraz mają 5 drużyn ale chyba w ubiegłych sezonach mieli 6, spadają w rankingu bo te słabsze drużyny odpadają na poziomie eliminacji a mocniejsze zaczynają później i pkt. nie nabiją a pkt. trzeba przez ilość drużyn dzielić.
Zwracamy uwagi na ranking bo chyba wszyscy marzymy byśmy wprowadzili w końcu mistrza do LM a druga drużyna grała regularnie LE. Niech taki sezon jak ubiegły nie jest ewenementem tylko, żeby tak przynajmniej corocznie było
Jakbym miał pomyśleć kto obok legii, wisły i lecha miał by grać w pucharach.. Trudno powiedziec jak to sie teraz dalej rozwinie z drużynami (czy np Solorz zupełnie odejdzie ze śląska ?). Na razie sie zobaczy. Może lechia. Jakby kupiła drugiego Brożka, i może kogoś jeszcze niezłego do gry w polu. Ale tylko tak rozważam. Aha. I nie przesadzajmy z tym że jeśli ktoś gra w pucharach to musi być słaby w lidze. Ta plotka sie zaczeła za czasów dobrej gry w LE lecha. Ale wcześniej gdy wisła czy legia grały w pucharach w cale tak nie było (mówie tu też o legii gdy grała w lidze mistrzów, ale to pewnie większość z was nie pamięta). Tak więc mam nadzieje że jeśli awansuje to da rade pociągnąć ze swoją młodzieżą na dwa fronty. pozdr
A zobaczcie jakbyśmy mieli 7 drużyn w pucharach. To byłby dopiero kłopot. Nie ma róży bez kolców jak to mówią 🙂
a przy okazji dodam ze swietne losowania rundy play off LE VASLUI-Inter, MIDTJYLLAND-Young Boys, DYNAMO BUKARESZT-Metalist Charkow, HORSENS-Sporting Lizbona, Feyenoord-Sparta Praga, LUZERN-Genk, PAOK Saloniki-RAPID WIEDEŃ…chociaz tyle ze rywalom bedzie ciezko o pkt
Spojrzcie na wyniki Rosenborg w kwalifikacjach LE, przecież gdyby nie rostawienie to napewno dawno by sie juz nie liczył…męczył sie 4:3 z trzecim zespołem ligi kazachstańskiej..w III rundzie przeszedł dzieki jednej bramce na wyjedzie…naprawde jest to wielka szansa dla Legii i mocno wierze że to wykorzysta..Rosenborg nie gra tego co w poprzednich sezonach..Legia do boju!!!
KIbic – Krugerowi zapewne chodziło o to by w europejskich pucharach grały po pierwsze najsilniejsze drużyny w kraju a po drugie z najwyższym współczynnikiem w rankingu klubowym. Śląsk pomimo kompromitujących występów w tym sezonie ma już 5,625 punktu i zajmuje pewne 5 miejsce w naszej lidze. Wyżej (poza oczywista trójką Lech,Wisła, Legia) jest tylko Ruch z 6,125 ale i jemu do rozstawienia w III rundzie brakuje jakiś 2-3 punktów. Reszty naszych klubów nawet nie ma co przywoływać.
Podobnie jak kibic uważam że Śląsk nie dorósł jeszcze do pucharów bo nawet w zeszłym roku ograł go Rapid jak chciał a Legia dała z nim rade. Lepiej jakby właśnie w Europie występowały Wisła, Legia ,Lech (słabiej w tym roku ale ma potencjał i wciąż ranking ok 10pkt chyba) oraz może Zagłębie Lubin bo pokazało wiosną że w lidze potrafi grac no ale w europie moze byc różnie. Ale liga pewnie to wszystko zweryfikuje i nie zdziwiłbym się że Śląsk i Ruch znowu wejdą do pucharów ,a Legia jak przejdzie Rosenborg to bedzię miała mniejsze szanse na MP. Także mam nadzieję że Wisła bez problemu zdobędzie mistrza
Kruger czemu ty tego śląska tak już chcesz dołączać do pucharów widziałeś co tam się działo była wyprzedaż a potem się dziwią że odpadli w eliminacjach LM nie było przypadku w tym że w ich składzie nie ma reprezentantów kraju jutro dostaną baty od legii i w eliminacjach od hannoveru 96 to dostaną co najmniej sześć bramek w plecy . Zamiast śląska w pucharach widziałbym zagłębie lubin , koronę kielce lub górnika zabrze
Przykład Legii jest świetny i tą drogą powinni się wzorować. Działa przy zespole szkółka piłkarska i corocznie nowe perełki dołączają do zespołu typu Borysiuk, Rybus, Żyro a teraz wchodzi Kosecki i to oni w dużej mierze stanowią bądź stanowili siłę zespołu. W połączeniu ze starszymi zawodnikami nabytkami z europejskich boisk pokroju Ljuboja ta piłka jest skuteczna.
Moim skromnym zdaniem, największą stratą dla tego rankingu była strata w 3-ech ostatnich kolejkach mistrzostwa przez Legię. Ale i tak jak wspomnieliście powyżej, bez ciągłego budowania zespołu i inwestycji + szkolenie młodzieży to co najwyżej będą drużyny na jeden sezon. Przykladem tu jest najpierw Wisła (czasy Żurawskiego, Uche, Kosowskiego) później Lech noi teraz Legia.
Pieniądze nie grają ale jednak.I problem nie tkwi jak wszyscy powtarzają w tym ile trzeba za piłkarza zapłacić,ale ile trzeba mu dać zarobić,wtedy przyjdą i za darmo,a i ci co już są też byle gdzie nie będą chcieli odchodzić.U nas jednak piłka to wciąż krótkowzroczna chęć jak najszybszego zysku dla włodarzy(iti,wojciechowski,solorz itd.Myślę,że w chwili obecnej po mądrym zainwestowaniu kilku milionów euro w Legię,w ciągu dwóch,trzech lat na pewno by się zwróciły,no i byłby jakiś sukces sportowy,bo chyba o to tu chodzi.No chyba że nie…
Jak widać, najważniejsze mecze nasze drużyny rozgrywają jeszcze przed rozpoczęciem sezonu. Tak jak Lech przed pierwszym meczem ligowym rozegrał aż 3 rundy w eliminacjach LE. Solidny dorobek punktowy zaprzepaścił Śląsk odpadając teraz z eliminacji LM oraz LECH pomimo rozstawienia. Mogło być przynajmniej podobnie jak w tamtym roku (były 3 drużyny na etapie 4 rundy eliminacji).
Po dokładnej analizie sytuacji widać jak ważne są zwycięstwa we wstępnych rundach eliminacji nad słabszymi przeciwnikami by tych punkcików uciułać. Bo nie oszukujmy się w rundach zasadniczych w tym sezonie może zagrać tylko jedna drużyna.
Jak nie zacznie się profesjonalne budowanie drużyn na europejskie puchary to gra w rundach zasadniczych nawet LE będzie zlepkiem tylko szczęścia w losowaniu i w meczach eliminacyjnych. Po tym sezonie odpadnie 5.0 pkt ;/. Oby po tym sezonie czołówka co zakwalifikuje się do pucharów będzie Legia, Wisła, Lech i Śląsk:)
Ale właściwie, gdyby wymienić tylko ruch na wisłe, to już w tym roku była taka czołówka. Myśle że racja że powinien być to solidny klub, z własnymi szkółkami i najlepiej z dużego miasta. Sam mam podobne zdanie. Jednak ważne, tak jak wspomnniałeś, jest przygotowanie od początku, (m. in. zakupy a nie tylko sprzedaż dobrych zawodników), tak jak lech i wisła niedawno, i legia troche dawniej. Może sie doczekamy… Ale ten sezon póki co jeszcze nie jest do końca stracony 🙂
Rosenborg to dobry znak,bo w tamtym roku był Spartak(dla tych co pamiętają stare dobre czasy)
Tak, Legia trafiła najlepiej jak mogła i jest szansa na odratowanie w jakimś stopniu tego sezonu. Na Śląsku już można postawić krzyżyk albo nawet +++ 🙂 Byle by tylko po raz kolejny nie zaserwowali nam kompromitacji. Ech… po cym co pokazał Śląsk w dwumeczu wynik dwucyfrowy dla Niemców jest jak najbardziej możliwy.
Dlaczego 1 pkt, czyli 0,250 pkt do współczynnika krajowego nie zostało doliczone za odpadnięcie Ruchu w 3 rundzie eliminacji.
Ale szybko te losowanie, kamien spadl mi z serca bo Legia mogla trafic na Twente albo Rosenborg, szczescie nam sprzyja teraz tylko dopomoc temu szczesciu:)
zajebiście!! Legia kontra Rosenborg! wylosowała najlepiej jak mogła bo to rywal na poziomie Sv Ried. Więc jest szansa że nie będzie całkowitej tragedii. A Śląsk dostanie dwucyfrówkę…
Śląsk – Hannover, Legia – Rosenborg
http://www.uefa.com/uefaeuropaleague/season=2013/draws/index.html
link do losowania
Żeby tylko Śląsk nie wylosował YBB bo tylko pomorze Szwajcarom w nabijaniu punktów. A Legia oprócz CSKA oraz Twente jakieś szanse są
Potencjalni rywale Śląska: Olympique de Marseille, FC Metalist Kharkiv, Trabzonspor AŞ, Hannover 96, BSC Young Boys.
Potencjalni rywale Legii: FC Viktoria Plzeň, FC Twente, S.S. Lazio, Rosenborg BK, PFC CSKA Moskva.
Legia znowu wypad do Moskwy? 🙂 Chyba najlepiej wylosować Rosenborg, przy Śląsku nie ma chyba większego znaczenia, wszystkie drużyny poza zasięgiem imo.
Takkk 🙂 i dzięki tej świetnej postawie tylko samego Lecha ugraliśmy 4,500 pkt. Jednak wtedy Lech miał „silną pakę” – 3:1 z MC ech… żal patrzeć jak AIK sobie z nimi poradził. Legia jest z naszych chwilowo najmocniejsza, no ale zobaczymy czy pomimo braku rozstawienia uda jej się wejść do fazy grupowej. Spartaka raczej by teraz nie ograła.
Witam. Ciesze sie ze zwycięstwa lecha (zawsze jakieś pkt). No i oczywiscie legia, ale ją cały czas obstawiałem. Jeśli idzie o ruch.. Solidnie wyglądał na tle polskiej ligi, ale to widać za mało na europe. A i jeszcze trener odszedł do jakiegos klubu… Do reprezentacji chyba. Nie wiem ile legia może nam sama nabić puktów w pucharach. Jeśli grała by naprawde dobrze to wiele, ale łatwo nie będzie. Fajnie jakby ŚLĄSK zaskoczył wszystkich i też awansował dalej (bo za legie trzymam z założenia), jednak trudno cokolwiek powiedzieć. Oby chociaż coś pokazał. W sumie liczyłem że w tym sezonie pobijemy jakiś rekord w zdobywaniu pkt w rankingu, i w końcu będziemy mieli spokój, ale póki co widać że ledwo wybroniliśmy żeby nie był to najgorszy sezon. Ale trzymam kciuki do końca. pozdr 🙂
Pamiętam, jak w sezonie 2010/2011 w pucharach też była taka lipa jak teraz: w TTT rundzie el. LE Wisła odpadła z Karabachem, Ruch z Austrią Wiedeń, a Jagiellonia z Arisem. W czwartej zagrał Lech, który znalazł się tam po odpadnięciu z el. LM (Sparta Praga była za mocna). Wówczas trafił na Dnipro, wygrał dwumecz, a potem rozegrali fantastyczne mecze z Juventusem, Manchesterem City i Salzburgiem. Może teraz to Śląsk w jakiś nieoczekiwany sposób awansuje do LE i zmaże szwedzką plamę…
dlaczego polska ma zaznaczone jeszcze 2 druzuny grające w pucharach ???
Ponieważ w grze pozostała Legia i Śląsk
oki przeoczyłem )))
Aj szkoda, Rapid-Vojvodina 2:0 (1:2 I mecz) w doliczonym czasie obydwie bramki padly :(( i tym sposobem Austria uatowala 1 druzyne + 0.25 pkt.
Mozemy zaczac bac sie Czechow maja 2 dobre druzyny ktore prawdopodonie awansuja da grupy LE.
Niespodziewane wyniki:
Videoton FC (Weg)-KAA Gent (Bel) 1:0, 3:0
Dila Gori (Gruzja)-Anorthosis Famagusta (Cyp) 0:1, 3:0
Inter-Hajduk 0:2, i tak Inter awansowal ;p, ale mecz przegral. Brawo Hajduk to nie to co Slask. Szkoda Lecha, chetnie zamienilbym teraz miejscami Lecha ze Slaskiem.
Gierkowi chyba chodziło o to że Lech w tym roku przechodząc 1 i 2 rundę nie nabił sobie rankingu. Daniel ty masz jakąś nerwicę najpierw ciśniesz Rumunów bo nie umiesz (nie chcesz) czytać a teraz chcesz aktualizacji jak jeszcze spotkania dzisiejsze się nie skączyły a już chcesz aktualizacji.
Z kolei co do naszej sytuacji to w porównaniu do Austri nie jest najgorzej (co nie zmienia faktu że jest fatalnie), miejmy nadzieje że mimi fatalnej postawy to przy odrobinie szczęscia jutro i w dwumeczu Legia da radę awansowac do fazy grupowej i uda się uciułać ok 4pkt rank. klubowego co by było dobrym wynikiem jak na tak słabo zapowiadający się sezon,a może i Śląsk chociaż jeden mecz zremisuje. Ale ja i tak czekam na nastęony sezon w którym mam nadzieję że to Wisła będzie się biła o LM
Tez licze na Wisle ;p po zatym (<-nie wiem czy dobrze napisalem to slowo z gory przepraszam)Legia, Lech i ? moze Zaglebie lub Jaga :D. I Nie chodzi o ranking ze niby Slask albo Ruch maja lepszy, ale te zespoly moga powalczyc, tak mysle oby to sie spelnilo 🙂
admin aktualizować punkty;D!!!!!!!!!!!
Spokojnie, poczekajmy na zakończenie wszystkich dzisiejszych meczy, zresztą nikogo dziś nie przegonimy 🙁
Szkoda że jak na razie kiepsko nam idzie bo była szansa na awans, spójrzcie np. na 14 Austrię -w grze został już tylko Rapid i jeśli on odpadnie nie będą mieć reprezentanta. Do dogonienia była też Dania której w nowym sezonie odpadnie 8,200pkt. Szkoda że mamy taką ligę i czołowe miejsca w niej zajmują solidne, ale tylko na Polską ligę Śląsk i Ruch. Ich siłę widać w starciu ze średniakami europejskimi. Cała nadzieja już tylko w Legii.
Gierek chłopie jakiej fazy zasadniczej ?!? Lech miał 22,525 punktu. Dzięki temu już był rozstawiony w każdej rundzie. Nabijał te punkty już od sezonu 08/09. Więcej czytaj.
Liczymy na Legie moze uratuje dla nas ten sezon, dobrze ze Lech honorowo wygral ten mecz i dal jeszcze 0.25pkt, Ruch 0:5 tragedia.
Zapoznajcie się najpierw z zasadami (tu wszystko jest),tak więc jeśli chodzi o Rumunów to obowiązuje ich ranking sprzed dwóch lat,a lech wcale sobie nie nabił punktów do rankingu klubowego,bo te obowiązują dopiero od fazy zasadniczej.Więcej czytać.
Faza grupa jest w zasięgu Legii, co prawda zależy to od rywala jakiego jutro wylosują. Ciekawe czy się załapią na rozstawienie, może być ciężko przy 11pkt, rok temu trzeba było mieć ponad 15.
Legia wygrała i awansowała! Ruch przegrywa i odpada a Lech nie może się obudzić i remis na razie czyli 0,375 pkt. do rankingu.
Co się spinasz na tych Rumunów ? http://blog.kalendarz-kibica.pl/2010/07/ranking-uefa-2011/ ten ranking obowiązuje w obecnym sezonie więc chyba zasłużyli.
może 10 lat jeszcze ??? a nabijali sobie pkt w sezonach 04-06 czyli w chu..dawno jak to możliwe???
odpiszcie ile jeszcze Rumuny bedą grali w eliminacjach do LM dwoma zespołami???
Ja obstawiałem już wyżej, że przejdzie rozstawiona Legia i Lech. Lech mnie jednak baaardzo rozczarował. Ech… a tak mu kibicowałem żeby się zakwalifikował do pucharów. Dobre jest chociaż to, że troszkę nabił punktów do rankingu klubowego. Działacze w tym klubie jak zainwestują w porządnych piłkarzy i wywalczą tytuł mistrza kraju to mają największe szanse na LM ze wszystkich polskich zespołów. Byli by rozstawieni w każdej rundzie. Ale taka sytuacja nie potrwa wiecznie. Szkoda,że z tego nie chcą skorzystać.
No to ja obstawiam, ze Legia wygra dzisiejszy mecz z SV Ried, Lech także wygra ale odpadnie a Ruch zremisuje. 🙂
Jeśli chodzi o Śląsk to uczciwie trzeba sobie powiedzieć, że w tym sezonie połówka tabeli w ekstraklasie to będzie sukces.
PANOWIE. OBSTAWIAMY WYNIK ? CZY W DZISIEJSZYCH TRZECH MECZACH UDA NAM SIE ZDOBYĆ CO NAJMNIEJ O,125 PKT CZYLI CHOCIAŻ JEDEN REMIS ? (a co za tym idzie 2 pkt w tabeli rang ?).Ja mam nadzieje że więcej, i że będzie to dopiero początek… pozdr
ile jeszcze razy Rumuni będą mieli 2 zespoły w eliminacjach skoro są za nami na 22 pozycji a dwa zespoły daje pozycja 12-13 najwcześniej już se grają z 5 lat tak a przecież w rok nie mogli by spaść z 12-13 pozycji na 22 wiedząc że przywileje obowiązują zawsze na dany rok z poprzedniego sezonu wiec jak to jest??
Z taką grą w LE oberwą jeszcze bardziej. Śląsk miał wyjątkowo łatwego rywala, był przecież blisko wylosowania Anderlecht’u. Przykro na to patrzeć- 6:1 w dwumeczu. Nawet jeśli Legia przejdzie jutro do IV rundy to i tak nie zmaże żenującej postawy polskich drużyn w tym sezonie europejskich pucharów.
No. Chyba że legia będzie rozkręcała sie zmeczu na mecz i dojdzie do finału…
Już po bajce. Życze powodzenia śląskowi w lidze europy 🙂
żeby chociaż udało im sie zremisować, to by było za…e !
kurde.. no nie wiem co mam powiedzieć
Polskie kluby jednak maja tendencje spadkowa, po 2 ostatnich sezonach myslalem ze bedziemy miec regularrnie 1-2 druzyny na wiosne teraz widze ze to nie realne.
Witam, mam do was takie jedno male pytanko, a mianowicie: załóżmy że Śląsk wygra następny mecz 4:0, i przejdzie przez 4 rundę elminacji, a w fazie grupowej przegra wszystko. I ile za taki występ wpadło by do jego kasy klubowej?
Powiem Ci, że Dinamo Zagrzeb, które w fazie grupowej przegrało wszystkie sześć meczów, otrzymało 8,2 mln euro.
Nie wiem czy zauważyliscie paradoks. Telewizja N wykupiła prawa do LM i LE, ale meczy w rundach wstępnych nie chce jej sie pokazywać. Polsat nie chce pokazywać tych meczów ponieważ, nie chce promować innej telewizji, a tvp nie wiadomo czy by pokazywała, ale jest teraz zajęta olimpiadą, tak wiec pokazuje tylko lige mistrzów i to tylko na swoim tematycznym kanale. Efekt jest taki że N będzie pokazywać LM i LE w momencie kiedy naszych zespołow tam juz nie będzie (choc mam nadzieje że choc jedna druzyna sie wybije).
No tak. To była tragedia. Nie przuszczałem że aż tak pojedziemy. A teraz zostało tylko liczyć że komuś może uda sie zdobyć jeszcze 0.125 pkt. Jedynie Legia na 1;2 grając w 10. Może coś pokaże u siebie. Ale to i tak wszystko słabo. Myślałem że mega pesymiści będą mieli pożywke, a tu widze w miare spokojnie. Cóż. Skoro gorzej już być nie może, zostało tylko czekać i patrzeć co sie stanie za tydzień… pozdr 🙂
Bez przesady zdarzały się gorsze rundy. Poza tym, Legia jeszcze może to ogarnąć, Śląsk będzie grał w play-off do LE. Kto wie może jeszcze tak źle nie będzie 🙂
Nawet rozstawienie nic nie daje. Tu są konieczne zmiany już na etapie szkolenia młodych zawodników. Nie może być też tak, że zawodnik pogra sezon w ekstraklasie i ucieka na zachód. W ten sposób nigdy nie będziemy mieć silnej ligi. Zresztą co by nie zrobić zmiany są konieczne i musza być na plus bo gorzej wypaść już nie mogliśmy. Nie wiem może zmniejszyć tą ligę do 12 zespołów skoro większość i tak się nie nadaje do ekstraklasy. Nie pamiętam już kiedy nasze zespoły miały gorszą rundę i wszystkie poprzegrywały. Dramat, dramat, dramat 🙁
Extraklasa powinna szybciej ruszać !! Jeszcze nie wystartuje a my już wszystkie zespoły stracimy
W tym sezonie wyjątkowo późno. Nie pamiętam aby po 15-tym sierpnia ruszała liga.
W sumie czego się spodziewać ? Z jakiego powodu mamy mieć silniejszą ligę od szwedzkiej, czeskiej, norweskiej czy jakiej tam innej (liczba ludności to mało wymierny powód). Cały związek olewa wszystko oprócz własnych interesów więc nawet boom po Euro nic nie pomoże. W siatkówce gdzie związek ogarnia temat są też wyniki
W pucharach grają kluby Ekstraklasy. PZPN nie ma nic tu do tego. Piłkarski poker trwa w najlepsze.
Świat nam sportowo odjeżdża zresztą zobaczcie po olimpiadzie nawet.
Jeśli już to w igrzyskach olimpijskich. Olimpiada oznacza czas między igrzyskami.
Niestety a wszyscy tak narzekali na Wisłe Kraków, co miała 5 zwycięstw z rzędu a w sumie w tamtym roku w pucharach chyba 8! A tak mamy dno i kompromitacje, że szwedzka liga nas klepie!!! Może jeszcze tylko Legia coś ugra i odrobi w rewanżu?!
K…. jak oglądałem mecz Lecha to mnie coś brało za co oni im płacą jak Arboleda dobrze piłki z pola karnego nie może wykopać, ale jak można strzelać bramki jak nie oddało strzału na bramke przez 95 min !!! Super losowanie !! Kto ich losował ?? hahah
No k%$%a… słów brak…ta jesień w pucharach może być naprawdę krótka, może się nawet nie zacząć…
U nas już się nic nie zmieni,po co ta liga,po co to wszystko
Piszemy piszemy hurraoptymiści,jak to było? Trzy drużyny w fazie grupowej?
Dobrze że Ljuboja jedną bramkę strzelił
Trzy porażki!!! To było by tyle na dziś. 0 punktów do rankingu!
jak na tę chwilę to jest…dramat
Jeśli odchodzi 9 zawodników to muszą być jakieś konsekwencje. A może w rewanżu Śląśk to odrobi wszystko jest możliwe. O Lecha i Legie jestem spokojny ale bardzo ciekawi mnie mecz Ruchu ale pewnie nigdzie nie będzie pokazany.
mam nadzieję że nie łamię jakiegoś regulaminu czy coś, ale tutaj zawsze można znaleźć transmisje nawet jeśli mecz jest na II końcu świata: http://www.soccer-live.pl/transmisje.php?id=pon-pia .miłego oglądania
W sumie racja, Śląskowi nawet rozstawienie by nie pomogło. Ciekawe co dzisiaj pokażą nasze zespoły. Oby było lepiej!
Jaka liga takie drużyny w europejskich pucharach
Mam pytanie. Jeśli teraz Śląsk odpadnie to bedzie rozstawiony w IV rundzie el. LE?
Nie będzie rozstawiony w IV rundzie el. LE
nie,po za tym rozstawienie nic by mu nie pomogło, byłby tylko większy blamaż
Max… bez jaj. Jedyne na co może liczyć Śląsk to że Szwedzi w rewanżu ich zlekceważą/będą chcieli odpocząć i skończy się bezbramkowym remisem. Nie ma co..wczoraj mieliśmy okazje przekonać się co znaczy POLSKA STARA SZKOŁA TRENERSKA… najgorsze w tym wszystkim jest to że Śląsk zagra jeszcze 2 mecze w lidze europy i komuś podaruje punkty. Oby dzisiaj drużyny mile nas zaskoczyły.
0;3 🙁 Nawet ja nie powiem wam nic pozytywnego. Ale.. Nie martwcie sie. Jutro też jest dzień. Nie wiem czy śląsk ugra choć troche na wyjeździe, ale może… CÓŻ ŻE ZE SZWECJI. Trzymajcie sie
No na razie ze śląskiem to jest Tragedia ! Ale ja i tak obstawiałem jutro legie i pozostałe drużyny, chociaż za śląsk dzis też trzymam kciuki. Jeszcze druga połowa, choć cieńko na razie to wygląda…
Tak. To fakt. Ciąży nam ten sezon 9/10. Ale jeśli teraz i w następnym zagramy przyzwoicie to nie będzie miało większego znaczenia. A potem już wogóle… Może za jakis czas powiemy że kiepskim był sezon w którym mieliśmy 6 pkt. 🙂
6 pkt co sezon to marzenie ściętej głowy. W pucharach regularnie powinny grać te same drużyny oczywiście mogą być drobne odstępstwa ale 3 powtarzające się kluby to powinna być podstawa. Nasze kluby muszą sobie uświadomić ile mogą im dać rozgrywki UEFA. Punkty do rankingów, kasa dla klubów (nie prezesów) no i promocja piłkarzy.
Regularne zdobywanie mniej więcej sześciu punktów w sezonie to mógłby być nasz konik. Myśle że na tyle nas stać i dało by to dodatkowe miejsce miejsce w LM, a może nawet to jedno od razu w grupie. Jednak jestem przekonany że w tym sezonie przekroczymy tą granice. Możemy sie założyć – ale myśle że wszyscy na to liczycie. pozdr
🙂 oj Max – Ty z kolei jesteś chyba zbyt optymistycznie nastawiony no ale dobrze. Pomyślmy bardzo optymistycznie bo cóż nam zostało. Jeśli mielibyśmy osiągnąć wysokie miejsce w rankingu to po 1.Musimy to zrobić w tegorocznej edycji, ponieważ potem odpada nam dobry sezon 08/09 i znów spadniemy o 3-4 pozycje w dół. 2. Śląsk jakimś cudem musi przejść teraz Szwedów co da mu grę w fazie grupowej LE. Do nich musieli by dołączyć jeszcze przynajmniej dwaj nasi reprezentanci. To powinno wystarczyć do wyprzedzenia Izraela i Szwajcarów o ile szybko odpadnie Basel. Do reszty jest zbyt duża różnica punktowa. Kluczowe będzie to jak zagra jutro i za tydzień Śląsk.
jeżeli w tym roku zajmiemy miejsca 16-18 to od której rundy w le zacznie grę vicemistrz, zdobywca pucharu i 3 miejsca?
Jeżeli w tym roku zajmiemy miejsca 16-18, to będzie to miało wpływ na podział miejsc w sezonie 2014/15, a jeżeli UEFA nic nie zmieni w zasadach, to myślę, że będzie można wzorować się na bieżącym podziale miejsc w LE
Słuchajcie. Jesteście tacy pesymiści. Co najmniej 13-15 miejsce. Chciałem dodać jeszcze do poprzednich sentencji, że takie miejsce od razu w lidze mistrzów, daje profity w formie: po pierwsze – pieniądze za prawa telewizyjne, po drugie – sama kasa za lige mistrzów; jak wiadomo nie mała i po trzecie – jeśli jakiś piłkarz sie wypromuje w lidze mistrzów to jest warty fortune. Tak więc dlatego federacje które raz awansowały na tą pozycje trzymają sie tak dobrze do dzisiaj; tak więc mam nadzieje że z nami tez tak będzie niedługo, a i bardziej, ponieważ mamy większy potęncjał niż tamci… DOBRANOC
Jeśli Ruch Chorzów przejdzie Viktorie Pilzno to czy w IV rundzie przejmie roztawienie po Viktori ?
Nie, ponieważ losowanie IV rundy odbędzie się 10 sierpnia, a mecze rewanżowe III rundy 9 sierpnia, dlatego w momencie losowania wszystkie drużyny będą już znane i tym samym rozstawione wg rankingu klubowego za poprzedni sezon.
Do Administratora : Dlaczego grecja, rosja i ukraina mają po 1 pkt, skoro 4 dzielimy przez liczbe drużyn ? Cz to zaokrąglenie wynikajace z ustawy ? I drugie pytanie. Czy chelsea jako obrońca tytułu ma gwaramtowane miejsce w fazie pucharowej LM ? pozdr
Grecja: 4pkt bonus za fazę grupową + 1pkt za 2 remisy Asteras Tripolis = 5pkt / 5 drużyn = 1pkt; Ukraina ma 6 pkt(4 bonus + 2 za zwycięstwa Metalurga Donieck) / 6 drużyn oraz podobnie Rosja: 6 pkt(4 bonus + 2 za zwycięstwa Anży Machaczkała). Zgadza się: Chelsea jako obrońca tytułu ma zagwarantowane miejsce w fazie pucharowej LM. Pozdrawiam
No tak. Chyba przegapiłem temat bo myślałem że wszystkie drużyny w czołówce zaczynają później i policzyłem tylko pkt bonusowe. Ale już wiem. Dzięki za odp
To w końcu jak jest z tymi punktami przyznanymi awansem? Tylko za LM czy też również za LE?
Z tego co rozumiem pkt bonusowe są w fazie grupowej tylko w LM, a w LE nie ma, i z tąd te bonusy tylko za pierwszą opcje. Punkty bonusowe w LE są dopiero w dalszej fazie, i dlatego nie są przyznawane awansem. Ale konkrety to niech już powie administrator
max ma rację, bonusy są za fazę grupową LM, a ponieważ już wiemy, kto zagra w fazie grupowej LM, więc te punkty możemy już teraz doliczyć.
A jeśli Śląsk od padł by w 3 rundzie (czego mu nie życze ale po ostatnim meczu…) , to będzie grał dalej w PE ? Bo na to czy jak odpadnie w 4 że będzie grał dalej już dostałem odpowiedź.
Tak będzie grał w 4 rundzie LE
Młodzież rzeczywiście zaczeła sie pokazywać. Nie wiem tylko dlaczego Wolski nie grał. Może dlatego że pełni podoną role co „inny piłkarz” i jest jego zmiennikiem. Ale ważne że Urban wszystko tak poukładał że gramy dalej. A co do wisły… Myśle że w tym sezonie znów wróci do walki o puchary (conajmniej).
Wolski miał operacje pięty ale już rozpoczął treningi.
Ale co najważniejsze polskie kluby zaczeły stawiać na młodych i patrząc na Legie to całkiem nieźle wygląda. Ale przez ten czas ile talentów mogło się zmarnować takich jak Lewandowski, Błaszczykowski. Ale mogę się pochwalić że kolega z osiedla trenuje z pierwszym zespołem Wisły Kraków.
Tak patrze na niektóre kraje wyżej od nas w rankingu (szczególnie te których niektóre drużyny nie przeszły 2 rundy), i mysle sobie że jak sie postaramy to ich prześcigniemy. W końcu w 40 mln kraju (to oczywiście nie jest jedyny argument), jest paru dobrych piłkarzy. A wracając do tych wyżej wspomnianych federacji, ich pozycja wynika często z jednego, albo dwóch udanych sezonów. A pozostałe są przecietne, nawet gorsze od naszych. Fajnie jak by już w tym sezonie coś sie udało. Inna sprawa że mając nawet 4 miejsca w LM musimy mieć drużyny które by dały rade tam grać. Ale powoli.. Jakoś to będzie. Najpierw sprawdźmy jak pójdzie naszym teraz. (póki co są cztery drużyny na co wszyscy, albo większość tutaj liczyliśmy) pozdr
Hahaha jeśli u nas powiedzmy w LM grałyby np: Legia, Ruch, Lech, Śląsk to kto grałby w LE ?? Wisła, Zagłębie, Jagiellonia, Jestem optymistą ale 2 zespoły w LM i 3 w LE i moim zdaniem to byłby duży sukces a jeszcze większy jak udałoby się go utrzymać a może poprawić na 12 miejsce w rankingu i mistrz kraju grałby automatycznie w LM.
Równie dobrze możemy nie mieć drużyn które nie umiały by grać w aktualnym rozstawieniu. Jeszcze dosyc dobrze pamiętam czasy kiedy nasza przygoda z pucharami kończyła sie z końcem wakacji. A samo budowanie dobrego zespołu to inne sprawa, ale perspektywa gry w lidze mistrzów mogła by byc dobrą motywacją dla klubu. Aha. I nie mówie żeby od razu pchac sie na podium tabeli rankingowej. To był tylko przykład że jedno z drugim musi iść w parze. A tak z innej beczki. Przed chwilą była powtórka meczu legi na orange sport. Te 5;1 wnosi troche optymizmu. Mam nadzieje że z mocniejszymi rywalami to sie potwierdzi.
dzięki a od którego miejsca w rankingu będzie można wystawiać 2 drużyny do kwalifikacji do LM??? I po jakim czasie to wchodzi w życie (na przyszły sezon)?
Myślę, że miejsce od 15 wzwyż powinno dać szansę na wystawienie 2 drużyn w eliminacjach do LM. Na podstawie rankingu powyżej będzie ustalany podział miejsc w pucharach w sezonie 2014/2015.
ja mam pytanie takie: z jakiej racji Rumunia może wystawić do LE 5 drużyn a kraje będące wyżej Chorwacja, Polska, ….Białoruś mniej????
Ponieważ podział miejsc na bieżący sezon ustalany był na podstawie rankingu krajowego za 2010/2011, w którym to Rumuni zajęli 14 miejsce uprawniające do wystawienia 2 drużyn w el. do LM i 3 do LE
Gdzie można znaleźć rozpiskę nazw drużyn np. z samego Izraela, Danii, Szwajcarii. Jestem ciekawy jakich mają przeciwników i jakie są realne szanse Polski na awans w statystykach UEFA
Pod tym adresem znajduje się rozpiska rankingu krajowego w podziale na drużyny
Admin -świetna robota z tym rankingiem , wielkie dzięki w moim imieniu i moich znajomych.
Dzięki 🙂
Mysle, ze po rozegraniu nastepnej fazy eliminacji LE i LM wyprzedzimy Izraelczyków.
Miejmy nadzieję, my zagramy 4 drużynami a Izrael 2 – Hapoel Tel Aviv dołączy go gry dopiero w IV el. LE
Mam pytanko,dlaczego hiszpania,anglia,niemcy maja juz uzbierane punkty w tym sezonie?przeciesz zadna z druzyn tych krajow jeszcze nie rozegrala zadnego meczu tego sezonu w europejskich pucharach.Bardzo mnie to ciekawi i bylbym wdzieczny za wyjasnienie
Te federacje mają już przyznane punkty bonusowe za awans do fazy grupowej LM – po 4pkt za każdą drużynę
Realnie patrzać na następne mecze, Legia powinna awansować zdobywając 0,375pkt do rankingu
No – gramy w komplecie dalej. Wygląda, że z całej reprezentującej nas czwórki zespołów paradoksalnie najsłabszy jest nasz aktualny mistrz kraju – Śląsk. Ogólnie jednak z tej rundy można być zadowolonym. Wpadło sporo punktów za 3 zwycięstwa.
Ruch jako jedyny wygrywa oba swoje mecze i daje nam do rankingu 0.5 pkt i oczywiście zostaje w grze. Myślę, że z taką formą powalczą z osłabioną Victorią jak równy z równym.
Ruch do przerwy prowadzi 2:0 i jest niemal pewny awansu bo gospodarze muszą strzelić teraz 5 goli.
Wie może ktoś czy będzie transmitowany mecz Ruchu a może ma link do meczu ? Bo mecz Lecha chyba nigdzie nie bedzie pokazany.
Tu może być mecz Lecha ale ciężko będzie się wbić: http://www.lechpoznan.tv/info/live.
Tutaj leci jakość taka sobie ale bramke było widać http://sportltv.com/mecze-na-zywo.html
Faktycznie na Śląsk nie dało się wczoraj patrzeć co mnie raczej zaskoczyło ponieważ Polish Masters w ich wykonaniu pomimo porażek był całkiem ładny. Wczoraj zagrali jeszcze gorzej niż w pierwszym meczu. Z taką grą Śląska Szwedzi urządzą sobie festiwal strzelecki. Lenczyk musi coś zmienić i to szybko. Dziś reszta meczy. Przed trudnym zadaniem Ruch( gra o 17.00 przy 38 stopniach) i Lech (z Azerami ostatnio gra się ciężko). Super dla nas, że już mistrz Austrii odpadł z rozgrywek, ale i tak mamy do nich ogromny dystans. Pozostaje nadal walczyć.
Z ciężkim sercem oglądałem wczoraj tą kopaninę. Mam nadzieję ze to był brak motywacji/zmęczenie po polish masters/jakiś chwilowy brak formy czy coś innego co zniknie za tydzień. Bo inaczej kiepsko to widzę. To była mega żenada, a już Mila próbujący chyba sam siebie okiwać przy lini bocznej to była czysta komedia. Trzymajmy kciuki dzisiaj żeby jak najwięcej punktów uciułać a przede wszystkim cała paką awansować dalej.
No tak. Nie należy przypisywać punktów do rangingu przed meczem, ale w końcy patryjotyzm każe wierzyć do końca w naszych. (Tak samo pewnie mówią w Andorze, San marino i Wyspach Owczych). W sumie nic strasznego sie nie stało. ŚLĄSK gra dalej. Może jeszcze dokupi jakiegoś piłkarza przed kolejną rundą. Zobaczymy jak będzie dziś. DO ADMINISTRATORA. Jeśli śląsk odpadł by w czwartej rundzie ligi mistrzów to będzie grał od razu w grupie LE ? pozdr
Wychodzi na to, że tylko nam zależy na rankingach, a drużyny chcą po prostu awansować dalej jak najmniejszym nakładem sił. Jeżeli Śląsk przejdzie Szwedów i awansuje do IV rundy, to zapewni sobie co najmniej fazę grupową LE
I jeszcze jedno pytanie do Was. Jeśli się nie mylę, w zeszłym roku Legia, jako triumfator Pucharu Polski, zaczynała eliminacji do Ligi Europy od trzeciej rundy. Czyżby wtedy Polska liga zajmowała co najmniej 18 pozycję w rankingu? Czy raczej obowiązywał inny podział drużyn niźli w tym sezonie?
Przyczyną startu zdobywcy pucharu Polski już od drugiej rundy jest to, że od bieżącego sezonu UEFA trochę pozmieniała – w fazie grupowej dostało miejsce 6 drużyn, więc 6 innych drużyn musi zacząć grę wcześniej i to spowodowało te przesunięcia.
Dzisiejsze spotkanie Śląska udowodniło, co nie zdarzyło się pierwszy raz w przypadku polskich klubów, że nie warto dopisywać punktów w rankingu dla naszej ligi przed rozpoczęciem meczu, co niestety usilnie często sobie imaginuje. Robię to dla tego, że w pierwszych rundach jest sporo meczów do zagrania i tyleż samo punktów do zgarnięcia a przeciwnicy z półki raczej dolnej – więc okazja do polepszenia miejsca w rankingu przednia. No ale nic, mimo wszystko nadal wierzę, że w tym roku zobaczymy trzy nasze zespoły w fazie grupowej europejskich rozgrywek. P.S. Wiecie o co chodzi z meczem Dinama Zagrzeb? Mianowicie mam na myśli gol w 98 minucie, dający awans Chorwatom. Gratulacje i podziękowania dla autora strony – świetna robota!
No Śląsk nic niekawego dzisiaj nie pokazał ale miejmy nadzieje że Dwaliszwili podpisze kontrakt. Bo gra napastników mi się nie podoba.
Slask raczej nie ma szans w starciu ze Szwedami to co dzis pokazali bylo zalosne!
W przyszłym sezonie nasze kluby zaczną od drugich rund, teoretycznie tracimy 0,5 pkt. W tym sezonie Lech uciułał dla nas 0.375 pkt. Czy lepiej grać od samego początku czy zaczynać później? Nie zawsze grają kluby, które są rozstawione, więc i szanse awansu mniejsze. Choć nie od dziś wiadomo, że naszym na początku idzie ciężko.
To fajnie, mozemy szybciej odrobic strate do Austrii jeszcze jakby Legia wyeliminowala Ried 🙂
Do Administratora
Dlaczego Austria ma 3/4 druzyny. Slazburg bedzie gral w LE. Chyba ze przepisy sie jakies zmienily.
Salzburg odpadł w II rundzie eliminacyjnej, a dopiero odpadnięcie w III rundzie el. LM zapewnia grę w IV rundzie el. LE
Czyli w sumie już jutro możemy awansować na 17 miejsce. Przy czym Izrael musiał by wszystko przegrać, a my wygrać. Nie wiem co mniej prawdopodobne. Ale fajnie jakbyśmy powygrywali. Tak powoli, powoli i wspieli byśmy sie na góre. pozdr
tak ale losowanie będzie 10 sierpnia a dwumecze kończą się 9 więc przy losowaniu znane będą konkretne zespołu więc każdy będzie miał swój ranking liczony
Aktualizacja by się przydała
do Jakub09
Czyli jakby w nastepnej rundzie Ruch – Pilzno po pierwszym meczu byloby losowanie to Ruch jak wygra to moze przejac rozstawienie?
Swoją drogą ciekawe na kogo Śląsk trafi w trzeciej może walijskie TNS pokusi się o niespodziankę i wyrzuci faworyzowanych Szwedów.
Byle by w czwartek żaden zespół nie odpadł, szczególnie Lech bo szkoda by było zmarnować taką drabinkę jaką mają.
na wikipedia pisze że Dudelange przejął wspólczynnik Salzburga
dlatego jakby Lenkoran pokonał Lecha to by przejął jego rozstawienie w 3 rundzie
Ale przeciez losowanie juz bylo i bylo w trakcie dwumeczy.
Śląsk nie może trafić na Dudelange bo obie drużyny nie byłyby rozstawione w ew IV rundzie. A przejmowanie rankinku jest tylko wtedy gdy losowanie jest w trakcie dwumeczy i wtedy sa losowane pary (wtedy „słabsza” drużyna może „przejąć” ranking wyższej) ale jak jest losowanie po wynikach to każda drużna liczy na swój ranking. Ktoś wyżej napisał że jakbyr Ruch pchnąl Vicktorie (btw też uważam że Ruch ma duże szanse tym bardziej że to nie ta sama Vicktoria z Jirackiem i Pilarzem)to byłby rozstawiony w IVrundzie ale tak by nie było bo losowanie jest po dwumeczu. Tak uważam, mógłby ktoś to potwierdzic bo nie wiem czy do końca dobrze rozumiem przepisy
Sensacja stala sie faktem! Salzburg 4:3 Dudelange (pierwszy mecz 0:1)
Dla nas dobrze ze Salzburg odpadl z LM bo musimy gonic ich w rankingu. Czy Dudelange przejmuje wspolczynnik Salzburga? Jesli tak to Slask moze trafic na nich, oby nie.
Nic nie przejmuję pary następnej rundy są już przecież znane 😉
No.. dawno mnie nie było. Ciekawe czy po jutrzejszym i czwartkowym dniu nadal będziemy mieli czwórke. Mam nadzieje że tak. Moim zdaniem punkty teraz są bardzo ważne, bo co prawda jeśli ktoś sie dostanie do fazy grupowej punkty będą 2 razy większe, ale znowy w tej fazie mogą być naprawde mocni przeciwnicy i może nie być łatwo. Inna sprawa że fajnie by było jakby choć jedna drużyna sie tak rozegrała i zdobyła komplet, bo w końcu nie o to chodzi byśmy rządzili tylko w rundzie wstepnej, jeśli oczywiście nam sie powiedzie. Póki co czekamy co sie wydarzy na dniach…
No Zaglebie pokazalo w 2 czesci ostatniego sezonu ze ma potencjal. Slyszalem ze mieli z Roma kilka setek :).
W czoraj Zagłębie Lubin grało z As Roma chodź przegrało 0-4 to gra była na wysokim poziomie. Na początku myślałem że to gra kto inny 😀 liga zapowiada się ciekawa jak zawsze.
No dzis Slask z Benfica zagral srednio mial dobre momenty i slabe. Obrona slabo, najlepszy Waldek Sobota 😀 ogolnie linia pomocy jakos trzyma ten zespol.
Maja dodane za LE i LM.
Czy te kraje z góry rankingu mają dodane punkty za fazę grupową LE czy tylko LM?
Ja już widzę w LE Śląsk i Lech jeśli uda się to Legii będzie wielki sukces.
Dobrze będzie gdy w eliminacjach źle wypadną kluby Austrii i Danii gdyż możemy ich w krotce wyprzedzić..a na 17 miejsce możemy wskoczyć już 26 czerwca, ponieważ tracimy do nich tylko dwa zwycięstwa:)
Wlasnie Legia bedzie nie rozstawiona w 4 rundzie oczywiscie jezeli tam dotrze. Oby nie trafil sie przeciwnik typu Spartak Moskwa bo teraz Legia jest slabsza niz rok temu.
Śląsk też duże szanse ma w IV rundzie trafiając na FC Salzburg, BATE Borysów.
Taka prawda że jeszcze są rewanże i może odpaść Lech i Legia a wszyscy już ich widzą w fazie grupowej. Ruch który pokazał się z dobrej strony wszyscy go razu skreślają ale jak by dał rade przejść Victorie Pilzno to w 4 rundzie będzie rozstawiony 😉
Szkoda Ruchu, z drugiej strony mógł trafić o wiele gorzej.Liczę że jeśli zagrają z Victorią to chociaż urwą punkcik u siebie. Poza tym jako jedyny pokazał jaja wczoraj. Jest spora szansa aby w fazie grupowej zobaczyć aż 3 nasze drużyny. Śląsk, Lecha i Legię(zależy kogo im dolosują w ost.rundzie-nie będzie rozstawiona). Ale i tak wszystko zweryfikuje rzeczywistość.
Szykują się 2 pojedynki ze szwedami. Oby wygrane. Z Czechami i Austriakami będzie ciężko.
Shakthyor Soligorsk-SV RIED/LIEPAJAS-LEGIA
AIK-HAFNARFJORDOUR/LECH-KHAZAR
RUCH-METALURG/METALURG RUSTAWI-VIKTORIA PILZNO
Najlepiej trafil Lech, Legia raczej sobie poradzi, Ruch bedzie ciezko Viktoria dobry zespol 30%-70% dla pilkarzy z Czech
Ruch najlepiej jak by ominął Inter, APÓEL, Heerenveen ale reszta jest w zasięgu.
Trochę się martwię o losowanie Ruchu (nierozstawiony) i Lecha (pomimo rozstawienia ma trudnych przeciwników. No zobaczymy. Tylko o Legię mam względny spokój 😉
Na tym linku też będzie LE o 13:30 ?
Nie, masz tu nastepny 🙂
http://pl.uefa.com/uefaeuropaleague/season=2013/draws/index.html
No lepiej trafić nie mógł jeszcze jak by New Saints FC wygrało to byłoby super.
Śląsk miał szczęście w losowaniu (wylosowany ciut wcześniej był Anderlecht), ale musi mocno poprawić grę jeśli marzy o przejściu szwedów.
Jest!!! Slask/Buducnost-New Saints FC / Helsingborgs IF !!!
Jakby ktos chcial to tu link: http://pl.uefa.com/uefachampionsleague/season=2013/draws/index.html
rozpoczyna sie za 4 min.!!!
Oczekujemy na losowanie 🙂
Teraz te punkty są bardzo ważne.Ktoś twierdzi że jak awansują do fazy grupowej to sobie odbiją,ale trzymajmy kciuki,żeby awansowała choć jedna.Nie wymagam od naszych drużyn serii zwycięstw po 5:0,bo rozumiem,że teraz z każdym trzeba walczyć,ale właśnie teraz można tych punkcików trochę uciułać,a przypomnimy sobie wszyscy o tym jak zabraknie nam 0.125 punkta do n.p.14 miejsca.
Ponieważ te zespoły są rozstawione a niestety Śląsk nie jest i właśnie kogoś z nich wylosuje. Ja bym tak od razu Śląska nie skreślał, Jeśli Football 1991 Dudelange z Luksemburg wygrywa z FC Salzburg a BATE Borysów przegrywało do 90 min 2:1 z Vardar Skopje ale jednak doprowadził do zwycięstwa.
No oby losowanie poszlo po mysli. Slask tez musi sie wziac do gry bo w Podgricy bylo slabo. Slyszalem cos a jakichs wzmocnieniach Jodlowiec, Dwaliszwili.Nie wiem czy to prawda.
Czemu Slask moze trafic tylko na te druzyny:
RSC Anderlecht
BATE Borysów / FK Vardar
Football 1991 Dudelange / FC Salzburg
CFR Cluj
New Saints FC / Helsingborgs IF
Odbylo sie juz jakies losowanie dzielaca na 2 grupy czy co?
Wedlug mnie szanse maja tylko w przypadku wylosowania tej pary z innymi bez szans.
New Saints FC / Helsingborgs IF
Jutro losowanie coś czuje że Śląsk Wrocław – BATE Borysów
Ruch Chorzów – Rosenborg BK
Legia Warszawa – Bnei Yehuda Tel Awiw
Lech Poznań – Dundee United FC
czy ktoś mi może wytłumaczyć dlaczego rumuni mają 5 zespołów w rozgrywkach UEFA w tym sezonie?
Ponieważ podział miejsc na bieżący sezon ustalany był na podstawie rankingu krajowego za 2010/2011, w którym to Rumuni zajęli zacne 14 miejsce uprawniające do wystawienia 2 drużyn w el. do LM i 3 do LE
I co? Nie ma co dopisywać komuś punktów przed meczem bo się można bardzo przejechać. Nasze zespoły zagrały na swoim poziomie (nie weszły jeszcze w sezon) może poza Śląskiem gdzie wynik był lepszy niż gra (przyda im się ten turniej). Bardzo ładnie zagrał Lech. Muszę tu powiedzieć, że Azerowie postawili naprawdę wysoko poprzeczkę i myślę, że z tak grającym Śląskiem by wygrali. Wyjazdowy remis nie jest więc zły w perspektywie rewanżu. Żal trochę Legii, że dała sobie wciupać bramkę, ale cóż taki jest sport. Za tydzień będą mieli okazje pokazać swoją wyższość. No i oczywiście duże brawa dla Ruchu, którego nie doceniałem. Po stracie bramki potrafili odpowiedzieć 3 bramkami!! Jeszcze raz brawa za grę do końca. Pamiętajcie dziś nie ma słabych drużyn i wszystkie potrafią sprawić niespodziankę. Cieszmy się tym co osiągnęliśmy bo 2 zwycięstwa i 2 remisy to wynik całkiem przyzwoity. Forma będzie szła w górę.
No juz myslalem ze kolejna klapa ale Ruch pokazal co umie. Ten niski Piech wszystko wali z glowki 😀
No już myślałem że będą dzisiaj same remisy ale Ruch pokazał na co go stać. Jak tak patrząc na wyniki to kluby z słabszych lig to radzą sobie bardzo dobrze 😉
Nawet sie ciesze bo jakby powygrywali 3:0 to odpusicili by sobie drugi mecz a tak jest po remisie i kolejne musza wygrac 😉
Ja w to nie wierze Lech i Legia tragedia. Juz 0.375 pkt. starcone!
Teraz te punkty nie są najważniejsze. Lepiej niech tutaj potracą, ale zagrają w fazach grupowych to odbiją z nawiązką 😉
No nie wiem czy zagaraja w fazach grupowych skoro nie potrafia wygrac meczu z tej klasy zespolami.
Dużo trudniejszych mieć nie powinny – przynajmniej Legia i Lech.
mam nadzieję że jutro będzie komplet zwycięstw 🙂
Trzy zwycięstwa i 0,750 punktów do rankingu. Będzie ciężko ale też wierze w 19.625 punktów na koniec dnia:)
Juz sie cieszylem, ze BATE Borisov przegra Z Vardarem Skopje (1-2 do 92min.)
ale sedzia doliczyl ze 6 min. i skonczylo sie 3-2 szkoda bo byla by kolejna niespodzianka:)
No Slask postaraj sie teraz 0,25 pkt sie przyda:)
No troche się zdziwiłem wynikiem Dudelange – Red Bull Salzburg 1:0
Ale bym się nie obraził jak by odpadli. No jeszcze ich nie gonimi bo nie wiadomo co my ugramy ale powinno być dobrze 😀
Wczoraj Austryjacy i Izrael nic nie ugrali i to powinno troszkę cieszyć (gonimy ich)
Skoro nikt nic nie mówi, bo wszyscy chcą by wzrosło napięcie przed tym zanim ruch, legia, śląsk i lech rozniosą wszystkich (przynajmniej w 2 rundzie) to jeszcze raz ja. Ale te bonusy – „4” w lidze mistrzów po awansie do grupy, i „5” do fazy pucharowej i potem po jednym na każdym wyższym szczeblu, i tak samo po jednym w lidze europy, również przy każdym szczeblu od ćwierćfinału… więc te bonusy są już dodawane do rankingu krajowego ? Sory za te szczegółowe pytania, ale skoro już tu jestem to pytam. pozdro
Skoro już tu jestem, to odpowiadam:) A więc bonusy są już doliczone do rankingu, a szczegółowa rozpiska, który kraj, ile i za co ma punkty w podziale na drużyny znajduje pod adresem kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/data/method4/ccoef2013.html.
Witam. Podobne pytanie już padło, ale że nie znalazłem odpowiedzi więc jeszcze raz. Czy drużyny do 22 miejsca są o tyle w lepszym położeniu co kila druzyn wyżej że mogą zdobyć punkty w pierwszej rundzie ? I drugie pytanie. Czemu Liechtenstein, san marino i andora mają po zero puntów, jesli skoro odpadli powinni miec gwarantowane pkt ? pozdrawiam
ps …ponieważ nie sądze żeby akurat te trzy drużyny ( Liechtenstein, san marino i andora ) , były w zeszłym sezonie powyżej 22 miejsca i nie grały jeszcze meczów. – jeśli to pierwsze podejrzenie jest właściwym
Możliwość zdobycia punktów w pierwszej rundzie to wg mnie przywilej słabszych federacji, mają jakby szansę na powiększenie kiepskiego rankingu. Co do minimum gwarantowanego:
1) dotyczy TYLKO rankingu klubowego
2) dotyczy TYLKO fazy grupowej
Za odpadnięcie w pierwszej rundzie kwalifikacji LE kluby dostają 0.250 do rankingu klubowego
Dzięki. To mam nadzieje że w tym sezonie ostatni raz bylismy słabszą federacją i w końcu powalczymy o wiekszą liczbe miejsc w LM i chodź jedno gwarantowane. Inna sprawa czy będziemy mieli drużyny które w niej powalczą. Na razie na dniach dowiemy sie jak nasi sie pokażą w przedsionku LM czyli LE. Aha. Chyba że ŚLĄSK…
czy do rankingu krajowego uefa są liczone mecze triumfatora Ligi Mistrzów w Klubowych Mistrzostwach Świata ?
Nie, do rankingu uwzględniane są tylko mecze (wszystkie rundy) w rozgrywkach Ligi Mistrzów i Ligi Europy
Ja bym Ruchu tak od razu nie skreślał to jest dobrze rozwijający się klub który może zrobić jeszcze małą niespodzianke. Jeszcze nie było losowania i nie wiadomo na kogo trafią. Chciałbym żeby trafili na Rapid Wiedeń, AC Horsens, Dundee United. Ale na Inter albo Liverpool też może trafić co mnie martwi.
Witajcie; ja jestem dobrej myśli, ale tylko co do najbliższej rundy czyli II. Mam wielką nadzieję, że wszystkie nasze drużyny ją przejdą i w komplecie pojawią się w III rundzie. Tu jednak mój optymizm się kończy. Na tym etapie przegra nierozstawiony Ruch oraz w LM Śląsk. Przejdą ją natomiast Legia i Lech. W decydującej IV rundzie o wejście do fazy grupowej LE do tej dwójki dołączy jeszcze spadkowicz Śląsk. Mam wielką nadzieję, że z tych 3 drużyn przynajmniej jedna zagra w grupie i coś w niej ugra. To powinno nam dać na końcu około 4 pkt, co w perspektywie poprzedniego sezonu będzie dobrym wynikiem.
Ja mam nadzieje że dwie będą w grupie. (legia i lech) Super by było jakby ślask który pewnie odpadnie z LM też awansował, bo trójka to już by było Git ! A jeśli idzie o ruch… trudno powiedzieć czego sie spodziewać skoro trener odszedł do reprezentacji. pozdr
Jeśli polska będzie w sezonie 14/15 na 16 miejscu to przez 5 lat będzie miała 5 zespołów ?? I Oczywiście jeden automatycznie w LM
Żeby drużyna była z automatu w fazie grupowej to trzeba być na 12 miejscu to po pierwsze. Po drugie przydział miejsc następuję co roku, także nie przez pięć lat. Masz wszystko na tej stronie wystarczy przeczytać.
1.25 pkt. Można powiedzieć że lech ruszył z kopyta ! Lepiej to niż porażka. Ale najważniejsze że w 2 rundzie grają jeszcze nasze drużyny. Mam nadzieje że w trzeciej też wszystkie będą. A tak na boku. Nie wiem czy to nasza zasługa ale 90 minut poprawił punkty na właściwe. pozdr
Oczywiście miało być 0.125 pkt
Wyobraźcie sobie taką sytuacje. legia gra z lechem w finale ligi europy. Śląsk który odpadł z barceloną z ligi mistrzów gra mecz o trzecie miejce (którego oczywiście w lidze europy nie ma), i powtarza sie sytuacja hiszpani z zeszłego sezonu. I mamy 20 pkt! I Polska znów jest pierwsza w świecie! Oby chociaż troche sie spełniło…
Ja się już nie mogę doczekać meczy Śląska Wrocław i Ruchu Chorzów. O Lecha Poznań i Legie Warszawa jestem spokojny nawet bez formy potrafią przejść rywala który nie jest najsilniejszy. A co do rankingu jeśli w tym roku przynajmiej uzbieramy 5.000 pkt to o kolejny rok jestem spokojny. Dania napewno będzie za nami a napewno nam się uda kogoś wyprzedzić
Wlasnie, tym bardziej ze jest w slabej formie i nie wiadomo jak dalej potocza sie jego losy w pucharach.
Oczywiście zremisował i teraz zagra z Chazarem Lenkoran . Wie ktoś, który mecz grają u siebie? Może jakaś TV zdecyduję się na transmisję? Śląsk ma być w TVP.
No i Lech remisował czyli dojdzie 0,125. Ważne nawet te najmniejsze punkciki.
I już Lech zremisował szkoda tak straconych punktów bo potem może ich zabraknąć.
Ważne żeby jak najwięcej zespołów doszło do fazy grupowej, a nie skupiać się na tych punktach teraz, wbrew pozorom takie mecze łatwe nie są a awans jest. Jak odpadną w trzeciej czy play-off to i tak te 0,125 punkta nic by nie dało. Poza tym Lech jako drużyna nie ma żadnych gratyfikacji za to, że by wygrał to spotkanie dlatego wydaje mi się, że chcieli awansować najmniejszym nakładem sił. Z Interem Baku po karnych dopiero awansowali a później jakby nie patrzeć dobry wynik wykręcili, także nie ma co ich skreślać na starcie, sezon dopiero rusza a mając rozstawienie mogą mieć do końca łatwych rywali. Trzeba myśleć pozytywnie 😀
Jak tak patrze na wyniki sparingow Legii i Slaska(0-1 NK Maribor) to slabo widze ich gre w pucharach.
Na 90min jest że Polska ma 0,500 a tu ,że ma 0,250 to gdzie jest błąd ?
Podobne pytanie padło na fanpage’u KalendarzKibica . Odpowiedź: „Wg tego co jest napisane na tej stronie : „Dorobek poszczególnych federacji jest dzielony tylko przez liczbę drużyn, które już przystąpiły do gry (tj. zostały wylosowane) – w miarę gdy do rozgrywek dołączają kolejne drużyny współczynniki są aktualizowane” – podejrzewam, że ich sposób liczenia uwzględnia 2 drużyny, co daje 1pkt/2 = 0.5. Pewnie później, gdy do gry wkroczy Legia i Ruch wartość ta spadnie do 0.25, jak jest obecnie u nas”
Też sie nad tym zastanawiałem gdy zobaczyłem to na tamtym portalu (Stąd moje poprzednie pytania). Ale przecież gdyby tak zakładali (aktualizując wynik przez póżniejsze dzielenie), to powinni uznać że gra teraz jedna drużyna i podzielic wynik przez jeden. Czyli jeden pkt. Być może jest to błąd wynikający z tego że ktoś zapomniał że za zwycięstwo jest tylko jeden pkt, a nie dwa tak jak w dalszym etapie i właśnie dwa podzielił przez cztery. Ale nic. Ważne żeby Lech jutro zrobił swoje…
Nawet napewno bedzie rozstawiona razem z Lechem..nierostawiony bedzie Ruch jezeli uda sie tam dotrzec
Mam pytanie. Czy Legia W. ma szanse na rozstawienie w 3 rundzie el. oczywiscie jak przejdzie 2 runde?
Do administratora. Czyli wracając do mojego pytania… Od samego początku, wszystkie punkty, niezależnie od tego ile w tym momencie drużyn gra, dzielimy przez 4 ? A tak swoją drogą mam nadzieje że po nie udanym euro, chociaż nasze kluby poprawią nam nastrój i ładnie zagrają. A jak przy okazji zdobędą dla nas z conajmniej 10 punktów to też sie nie obraże. Pozdrawiam 🙂
Tak, skoro wiemy, że Polskę reprezentować będą 4 drużyny, wszelkie zdobycze punktowe do rankingu krajowego dzielimy na 4. Po EURO siatkarze nam trochę poprawili humory, jednak piłka to piłka… Fajnie byłoby przynajmniej 1 lub 2 zespoły oglądać w fazie grupowej LE, co jest możliwe przy odrobinie szczęścia. Pozdrawiam
Dzięki. Mówi sie że nie samą piłką kibic żyje, ale znam też ludzi dla których widać że jedynym sportem, który dla nic istnieje, jest Piłka Nożna.
Dzieki, zaraz bede czytal 🙂
I jeszcze jedno pytanko jezeli Polska w nastepnym sezonie awansowalaby wyzej i np. Lech ktory gra teraz w 1 rundzie, a Polska awansowalaby w rankingu i zaczynal by od 2 rundy to czy na starcie mialby punkty za przejscie 1 rundy?
Witam,
proponuję dokładną lekturę pt. „Zasady obliczania rankingu UEFA”
i będziesz wszystko wiedział, pozdrowionka
Czesto odwiedzam ta stronke juz w tamtym sezonie emocjonowalem sie rankingami. Mam pytanko na jakiej podstawie ustalaja ten ranking Fair-Play, i czemu przewaznie druzyny skandynawskie je wygrywaja?
A Finlandia czemu ma 5 zespołów ?
Finowie dostali dodatkowe miejsce z rankingu uefa fair-play
Moim zdanie kluby powinny dla dobra polskiej piłki ciułać punkty już teraz nie odpuszczając ze słabeuszami.Kto przejdzie to przejdzie,a jest realna szansa wskoczenia na 15 miejsce,a co za tym idzie za 2 lata mielibyśmy 2 kluby w el.LM.
Witam. Chciałem sie zapytać dlaczego po wygranej lecha jest 0.25. Przecież lech gra na razie sam więc powinno być 100% czyli 1 pkt. Przynajmniej tak myslałem . pozdrawiam
No niby tak, ale jaki jest sens wstawiać teraz 1pkt i cieszyć się nim, a później z każdym kolejnym zespołem przystępującym do gry dzielić go na drobne? Lepszy wróbel w garści niż gołąb na dachu 🙂
Czyli to nie jest tak że jeśli lech teraz wygrywa to zdobywa 1 pkt i on już zostaje ; bo myślałem że dzielenie zaczyna sie dopiero wtedy gdy w grze jest już więcej zespołów i tylko tych pkt które wtedy zdobędą. pozdr 🙂
To jest dopiero początek nawet liga jeszcze nie ruszyła. A do 3 rundy powinni wszyscy awansować i zobaczymy wtedy w jakiej będą formie. Moim okiem Lech ma duże szanse na faze grupową, Legia ostatnio coś nie najlepiej gra ale poczekajmy jak się rozegrają, Ruch bardzo dobre transfery z ich strony i moim zdaniem może nawet awansować do fazy grupowej, Śląsk pozbył się bardzo wielu zawodników, gra w kratke 2 runde powinni przejść, 3 przy dobrym losowaniu też powinno się udać i w 4 odpada i faza grupowa LE 🙂
mam pytanie..Dlaczego w zasadach obliczania pukntow do rankingu w LE jest napisane „gwarantowane minimum”? sory ale tego nie kumam
Gwarantowane minimum oznacza, że bez względu na osiągnięte wyniki, drużyna otrzyma co najmniej 2 punkty, a jeśli zdobędzie więcej, wówczas dostanie więcej. Jeśli np. zremisuje jeden mecz, a resztę przegra, należałby się jej tylko 1 punkt, ale dzięki gwarantowanemu minimum dostanie 2 punkty za fazę grupową.
Chyba jedyną szansą na ten upragniony awans do LM to ciułanie punktów aż będziemy na miejscu kwalifikującym zespół do fazy grupowej 🙂 Swoją drogą to nie jest takie nierealne, Lecha powinniśmy zobaczyć w fazie grupowej LE – rozstawienie mają gwarantowane do końca więc powinni wykorzystać, Śląsk jakby przeszedł dwie rundy kwalifikacji do LM to na grupową LE się załapie, Legia przy dobrym losowaniu może się uda, w Ruch wierze najmniej bo ranking słaby i już w następnej rundzie może być trudny rywal. Ja tam jestem optymistycznie nastawiony i wierze, że zobaczymy dwie drużyny w fazie grupowej 🙂 Co najmniej dwie 🙂
Ja też jestem optymistycznie nastawiony, trochę mnie przerażają wyniki sparingów, ale co tam – w meczach o stawkę z pewnością będzie lepiej. Fajnie byłoby mieć ze 2, może nawet 3 drużyny w fazie grupowej, byłaby szansa na uzbieranie z 5pkt do rankingu krajowego
Skąd punkty już maja takie kraje jak Anglia, Hiszpania, Niemcy itp? skoro nie grały żadnych meczy eliminacyjnych
Ponieważ już mają uwzględnione punkty bonusowe za awans do fazy grupowej LM, po 4pkt za drużynę. Np. taka Anglia ma 4 drużyny, więc 4x4pkt = 16pkt na starcie
Witam
Mam pytanko do Administr.
Chodzi o federację Turcji, otóż wg. powyższego rankingu Turcja w sezonie 11/12 zdobyła 6,625 pkt. Wg.innych rankingów np. UEFA Country Ranking 2013
podaje 5,10 pkt. Może jesteś zorientowany skąd ta różnica, może były jakieś korekty wyników. Będę wdzięczny za wyjaśnienie tej niezgodności.
pozdrawiam
Dzięki za zwrócenie uwagi – masz rację w 100% , błąd był u mnie – już poprawiam. Pozdrawiam
Dzięki, pozdrawiam
[…] Krajowy ranking UEFA 2013 […]
Dzięki, pozdrawiam serdecznie !
Witam,
mam nadzieje, że od poniedziałku 25.06 na tej fajnej stronce zacznie się coś ciekawego dziać,zacznie żyć bieżącymi wydarzeniami poznamy uczestników rozgrywek pucharowych, zestaw par,rozstawienia itp – pozdrawiam wszystkich
i życzę wielu fajnych wrażeń , sukcesów naszych drużyn i awansu Polski.
Witam, ostatnio trochę jestem do tyłu ze aktualizacją strony (pewnie przez EURO :), ale postaram się nadrobić zaległości i znowu będziemy śledzić rankingi – mam nadzieję, że przynajmniej do przyszłej wiosny. Pozdrawiam